weber 32 / 36 DGV på sidventils 6:a

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Thunderbo1t
Forumsberoende
Inlägg: 1035
Blev medlem: mån okt 31, 2011 5:29 pm
Ort: Ljusdal

Re: weber 32 / 36 DGV på sidventils 6:a

Inlägg av Thunderbo1t »

Det är värden som är "säkra" att åka på.
Att det droppar ur spridaren kan väl bara bero på två saker tycker jag, för hög flottörnivå eller att det flödar så mycket luft att spridaren "aktiveras", inte så troligt men motorn är ju rätt stor...
För hög flottörnivå kan ju bero på flera saker, t.ex. smuts i nålventilen, för högt bränsletryck, vibrationer som gör att nålventilen läcker, flottör som är för tung (t.ex sakta fylls med bensin), fel på ventilation av flottörhus, om du har elpump kan det bero på en laddregulator som ibland ger för hög spänning som då ger för högt bränsletryck, för varmt bränsle "perkulation" som gör att flottören "sjunker", och säkert fler saker och kombinationer :-)
redheat
Forumsberoende
Inlägg: 506
Blev medlem: lör aug 26, 2006 7:25 pm
Ort: Dalsland

Re: weber 32 / 36 DGV på sidventils 6:a

Inlägg av redheat »

Tack för svar :D

Thunderbolt skrev
Det är värden som är "säkra" att åka på.
Att det droppar ur spridaren kan väl bara bero på två saker tycker jag, för hög flottörnivå eller att det flödar så mycket luft att spridaren "aktiveras", inte så troligt men motorn är ju rätt stor...

ja motor är stor 3,7 liter, det är ett kraftigt vakumm, låter mycket, och sen att insugningsröret går från 6 cylindrar ned till en port gör väl en del också





För hög flottörnivå kan ju bero på flera saker, t.ex. smuts i nålventilen, för högt bränsletryck, vibrationer som gör att nålventilen läcker, flottör som är för tung (t.ex sakta fylls med bensin), fel på ventilation av flottörhus, om du har elpump kan det bero på en laddregulator som ibland ger för hög spänning som då ger för högt bränsletryck, för varmt bränsle "perkulation" som gör att flottören "sjunker", och säkert fler saker och kombinationer

jag har kollat nålventilen men ser inget fel på den,den stänger om jag blåser och lyfter flottören, men kanske hände något med den innan jag monterade bränsletrycks regulator och sänkte trycket till 2 psi ?

jag har mekanisk bränslepump

kan kanske bli för varmt, har monterat värmeisolerad förgasarfot packning

kanske behövs en plåt som isolerar från värme grenrör?
Skriv svar