Re: weber 32 / 36 DGV på sidventils 6:a
Postat: lör dec 24, 2016 12:16 am
Det är värden som är "säkra" att åka på.
Att det droppar ur spridaren kan väl bara bero på två saker tycker jag, för hög flottörnivå eller att det flödar så mycket luft att spridaren "aktiveras", inte så troligt men motorn är ju rätt stor...
För hög flottörnivå kan ju bero på flera saker, t.ex. smuts i nålventilen, för högt bränsletryck, vibrationer som gör att nålventilen läcker, flottör som är för tung (t.ex sakta fylls med bensin), fel på ventilation av flottörhus, om du har elpump kan det bero på en laddregulator som ibland ger för hög spänning som då ger för högt bränsletryck, för varmt bränsle "perkulation" som gör att flottören "sjunker", och säkert fler saker och kombinationer
Att det droppar ur spridaren kan väl bara bero på två saker tycker jag, för hög flottörnivå eller att det flödar så mycket luft att spridaren "aktiveras", inte så troligt men motorn är ju rätt stor...
För hög flottörnivå kan ju bero på flera saker, t.ex. smuts i nålventilen, för högt bränsletryck, vibrationer som gör att nålventilen läcker, flottör som är för tung (t.ex sakta fylls med bensin), fel på ventilation av flottörhus, om du har elpump kan det bero på en laddregulator som ibland ger för hög spänning som då ger för högt bränsletryck, för varmt bränsle "perkulation" som gör att flottören "sjunker", och säkert fler saker och kombinationer