Sävar Turbo Site
http://forum.savarturbo.se/

weber 32 / 36 DGV på sidventils 6:a
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=15&t=92836
Sida 3 av 3

Författare:  Thunderbo1t [ lör dec 24, 2016 12:16 am ]
Inläggsrubrik:  Re: weber 32 / 36 DGV på sidventils 6:a

Det är värden som är "säkra" att åka på.
Att det droppar ur spridaren kan väl bara bero på två saker tycker jag, för hög flottörnivå eller att det flödar så mycket luft att spridaren "aktiveras", inte så troligt men motorn är ju rätt stor...
För hög flottörnivå kan ju bero på flera saker, t.ex. smuts i nålventilen, för högt bränsletryck, vibrationer som gör att nålventilen läcker, flottör som är för tung (t.ex sakta fylls med bensin), fel på ventilation av flottörhus, om du har elpump kan det bero på en laddregulator som ibland ger för hög spänning som då ger för högt bränsletryck, för varmt bränsle "perkulation" som gör att flottören "sjunker", och säkert fler saker och kombinationer :-)

Författare:  redheat [ sön dec 25, 2016 12:40 pm ]
Inläggsrubrik:  Re: weber 32 / 36 DGV på sidventils 6:a

Tack för svar :D

Thunderbolt skrev
Det är värden som är "säkra" att åka på.
Att det droppar ur spridaren kan väl bara bero på två saker tycker jag, för hög flottörnivå eller att det flödar så mycket luft att spridaren "aktiveras", inte så troligt men motorn är ju rätt stor...

ja motor är stor 3,7 liter, det är ett kraftigt vakumm, låter mycket, och sen att insugningsröret går från 6 cylindrar ned till en port gör väl en del också





För hög flottörnivå kan ju bero på flera saker, t.ex. smuts i nålventilen, för högt bränsletryck, vibrationer som gör att nålventilen läcker, flottör som är för tung (t.ex sakta fylls med bensin), fel på ventilation av flottörhus, om du har elpump kan det bero på en laddregulator som ibland ger för hög spänning som då ger för högt bränsletryck, för varmt bränsle "perkulation" som gör att flottören "sjunker", och säkert fler saker och kombinationer

jag har kollat nålventilen men ser inget fel på den,den stänger om jag blåser och lyfter flottören, men kanske hände något med den innan jag monterade bränsletrycks regulator och sänkte trycket till 2 psi ?

jag har mekanisk bränslepump

kan kanske bli för varmt, har monterat värmeisolerad förgasarfot packning

kanske behövs en plåt som isolerar från värme grenrör?

Sida 3 av 3 Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/