Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör dec 16, 2017 4:33 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön okt 23, 2016 3:52 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tor jul 12, 2007 1:28 pm
Inlägg: 93
Hej, jag har 2st olika modeller av Dellorto DHLA 48. den ena modellen är blandningsskruvarna i ett torn kan man säga, i dom andra som är dom fria, är det skillnad på förgasarna?? Vilken modell är att föredra??
Tacksam för svar


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis dec 20, 2016 10:25 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: sön dec 25, 2005 11:57 am
Inlägg: 91
Ort: 08:a på rymen i Norrland
http://www.dellorto.co.uk/shop/tuning-m ... ing-guide/


Köp, läs och skruva i sär dina dellortosar. Bestäm sen. Men det skiljer bl.a. på progrisionshål och lågfart samt lite annat. Men inte direkt nåt som gör den ena bättre än den andra vad jag kunnat läsa mig till. OBS!!! Jag har läst boken och ska starta upp bilen efter jul med ny fixade och bestyckade förgasare. Så jag har alltså inte provkört och kan säga bu eller bä om de olika varianterna.

_________________
164E -72
244Dl-76 Turbo projekt
244GL automat-84
244DL-79 Bruksbil
Caddy 1,9d-00 ska väll bli bruksbil när snön e borta. Tydligen ligger det snö här året om.........


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010