Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tor jun 22, 2017 7:35 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Förgasaturbo fundering
InläggPostat: sön jan 22, 2017 4:51 pm 
Offline
För lite laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 22, 2017 4:15 pm
Inlägg: 6
har börjat knåpa på en förgasarturbohistoria på min b230 motor och funderar på när jag ska till å beställa en malpassi btr hur laddtryckslangen in i btr:en ska gå? efter förgasaren på insuget eller innan förgasaren!?



Avloppstryckrör e grejjer det

Bild


Senast redigerad av berlingokungen sön jan 22, 2017 4:55 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Förgasaturbo fundering
InläggPostat: sön jan 22, 2017 4:51 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 4932
Ort: Lykksällä
Innan förgasaren

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Förgasaturbo fundering
InläggPostat: sön jan 22, 2017 4:59 pm 
Offline
För lite laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 22, 2017 4:15 pm
Inlägg: 6
okej! härligt med snabba svar


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Förgasaturbo fundering
InläggPostat: sön jan 22, 2017 7:07 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20193
Ort: Tomterna/sävar
är du rörmockare? :)

provtryck innan du starta.

köp en bb lamda sen också.

mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Förgasaturbo fundering
InläggPostat: sön jan 22, 2017 8:28 pm 
Offline
För lite laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 22, 2017 4:15 pm
Inlägg: 6
haha ;) ja pluggar till rörpulare faktiskt, risken är väll att hela skiten flyger isär men kör bara med en liten 13c turbo å tänker ladda runt 0,5 bar och har fräst ut förbränningsrummen lite för att minska kompressionen sen köra 98 oktan. är bara tändningen som jag undrar om man ska stumma eller köra en dubbel vakumdosa på eller bara köra orginal å vrida fördelaren så mycket det går å hoppas det håller


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Förgasaturbo fundering
InläggPostat: mån jan 23, 2017 7:11 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Inlägg: 830
Ort: Bjurholm
Bäst går den med dubbelverkande vakuumklocka, men går bra med halvt stummad fördelare också. Vrider du bara fördelaren så går den skit på låga varv och innan laddtrycket kommer (slöare än en diesel). haha dina tryckrör ser ut som skit.

_________________
// Daniel Similä
242 turbo -76 busbil, dubbla SU, eget insug och hx35.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Förgasaturbo fundering
InläggPostat: mån jan 23, 2017 9:27 pm 
Offline
För lite laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 22, 2017 4:15 pm
Inlägg: 6
ser ut som skit å luktar skit ;) inte riktigt elmia utställar bil kanske

får ragga tag på en dubbelverkande vacumklocka då :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Förgasaturbo fundering
InläggPostat: mån jan 23, 2017 10:04 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis feb 22, 2011 8:31 pm
Inlägg: 228
Ort: Norrköping
:thumbright: skaparglädje

_________________
Patrik Dahlström


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Förgasaturbo fundering
InläggPostat: tis jan 24, 2017 2:08 pm 
Offline
För lite laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 22, 2017 4:15 pm
Inlägg: 6
köpte en värre bränslepump på biltema typ "bosch 044" men hur ska man göra med bränslepumpen? (för orginal på blocket räcker ju inte) sitter väll ingen pump i tanken på 740 förgasar bilarna? kan man sätta den på slangen ur tanken så den suger eller kan man montera den på armaturen som går ner i tanken? om det finns nån sån


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Förgasaturbo fundering
InläggPostat: tis jan 24, 2017 3:20 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Inlägg: 4431
Ort: Boden
Den måste sitta under nivån i tanken, och så måste du ha en regulator

_________________
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Förgasaturbo fundering
InläggPostat: ons feb 08, 2017 3:34 pm 
Offline
För lite laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jan 22, 2017 4:15 pm
Inlägg: 6
vakumklockorna på fördelarna från saab turbo ser ut att bara ha en ingång men själva klockan e ju större. funkar den men övertryck och vakuum i samma ingång eller?
vakuumklockan från gamla fordar har två ingångar ialafall. vilken e bäst att använda?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010