Sida 1 av 1

Förgasaturbo fundering

Postat: sön jan 22, 2017 4:51 pm
av berlingokungen
har börjat knåpa på en förgasarturbohistoria på min b230 motor och funderar på när jag ska till å beställa en malpassi btr hur laddtryckslangen in i btr:en ska gå? efter förgasaren på insuget eller innan förgasaren!?



Avloppstryckrör e grejjer det

Bild

Re: Förgasaturbo fundering

Postat: sön jan 22, 2017 4:51 pm
av Steve
Innan förgasaren

Re: Förgasaturbo fundering

Postat: sön jan 22, 2017 4:59 pm
av berlingokungen
okej! härligt med snabba svar

Re: Förgasaturbo fundering

Postat: sön jan 22, 2017 7:07 pm
av Jens Gustavsson
är du rörmockare? :)

provtryck innan du starta.

köp en bb lamda sen också.

mvh jens

Re: Förgasaturbo fundering

Postat: sön jan 22, 2017 8:28 pm
av berlingokungen
haha ;) ja pluggar till rörpulare faktiskt, risken är väll att hela skiten flyger isär men kör bara med en liten 13c turbo å tänker ladda runt 0,5 bar och har fräst ut förbränningsrummen lite för att minska kompressionen sen köra 98 oktan. är bara tändningen som jag undrar om man ska stumma eller köra en dubbel vakumdosa på eller bara köra orginal å vrida fördelaren så mycket det går å hoppas det håller

Re: Förgasaturbo fundering

Postat: mån jan 23, 2017 7:11 pm
av dsimila
Bäst går den med dubbelverkande vakuumklocka, men går bra med halvt stummad fördelare också. Vrider du bara fördelaren så går den skit på låga varv och innan laddtrycket kommer (slöare än en diesel). haha dina tryckrör ser ut som skit.

Re: Förgasaturbo fundering

Postat: mån jan 23, 2017 9:27 pm
av berlingokungen
ser ut som skit å luktar skit ;) inte riktigt elmia utställar bil kanske

får ragga tag på en dubbelverkande vacumklocka då :)

Re: Förgasaturbo fundering

Postat: mån jan 23, 2017 10:04 pm
av dahla
:thumbright: skaparglädje

Re: Förgasaturbo fundering

Postat: tis jan 24, 2017 2:08 pm
av berlingokungen
köpte en värre bränslepump på biltema typ "bosch 044" men hur ska man göra med bränslepumpen? (för orginal på blocket räcker ju inte) sitter väll ingen pump i tanken på 740 förgasar bilarna? kan man sätta den på slangen ur tanken så den suger eller kan man montera den på armaturen som går ner i tanken? om det finns nån sån

Re: Förgasaturbo fundering

Postat: tis jan 24, 2017 3:20 pm
av The
Den måste sitta under nivån i tanken, och så måste du ha en regulator

Re: Förgasaturbo fundering

Postat: ons feb 08, 2017 3:34 pm
av berlingokungen
vakumklockorna på fördelarna från saab turbo ser ut att bara ha en ingång men själva klockan e ju större. funkar den men övertryck och vakuum i samma ingång eller?
vakuumklockan från gamla fordar har två ingångar ialafall. vilken e bäst att använda?