Förgasaturbo fundering

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Användarvisningsbild
berlingokungen
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jan 22, 2017 4:15 pm

Förgasaturbo fundering

Inlägg av berlingokungen »

har börjat knåpa på en förgasarturbohistoria på min b230 motor och funderar på när jag ska till å beställa en malpassi btr hur laddtryckslangen in i btr:en ska gå? efter förgasaren på insuget eller innan förgasaren!?



Avloppstryckrör e grejjer det

Bild
Senast redigerad av berlingokungen den sön jan 22, 2017 4:55 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6032
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Förgasaturbo fundering

Inlägg av Steve »

Innan förgasaren
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
berlingokungen
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jan 22, 2017 4:15 pm

Re: Förgasaturbo fundering

Inlägg av berlingokungen »

okej! härligt med snabba svar
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Förgasaturbo fundering

Inlägg av Jens Gustavsson »

är du rörmockare? :)

provtryck innan du starta.

köp en bb lamda sen också.

mvh jens
Användarvisningsbild
berlingokungen
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jan 22, 2017 4:15 pm

Re: Förgasaturbo fundering

Inlägg av berlingokungen »

haha ;) ja pluggar till rörpulare faktiskt, risken är väll att hela skiten flyger isär men kör bara med en liten 13c turbo å tänker ladda runt 0,5 bar och har fräst ut förbränningsrummen lite för att minska kompressionen sen köra 98 oktan. är bara tändningen som jag undrar om man ska stumma eller köra en dubbel vakumdosa på eller bara köra orginal å vrida fördelaren så mycket det går å hoppas det håller
dsimila
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis mar 17, 2009 12:24 pm
Ort: Bjurholm

Re: Förgasaturbo fundering

Inlägg av dsimila »

Bäst går den med dubbelverkande vakuumklocka, men går bra med halvt stummad fördelare också. Vrider du bara fördelaren så går den skit på låga varv och innan laddtrycket kommer (slöare än en diesel). haha dina tryckrör ser ut som skit.
Användarvisningsbild
berlingokungen
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jan 22, 2017 4:15 pm

Re: Förgasaturbo fundering

Inlägg av berlingokungen »

ser ut som skit å luktar skit ;) inte riktigt elmia utställar bil kanske

får ragga tag på en dubbelverkande vacumklocka då :)
dahla
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: tis feb 22, 2011 8:31 pm
Ort: Norrköping

Re: Förgasaturbo fundering

Inlägg av dahla »

:thumbright: skaparglädje
Patrik Dahlström
Användarvisningsbild
berlingokungen
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jan 22, 2017 4:15 pm

Re: Förgasaturbo fundering

Inlägg av berlingokungen »

köpte en värre bränslepump på biltema typ "bosch 044" men hur ska man göra med bränslepumpen? (för orginal på blocket räcker ju inte) sitter väll ingen pump i tanken på 740 förgasar bilarna? kan man sätta den på slangen ur tanken så den suger eller kan man montera den på armaturen som går ner i tanken? om det finns nån sån
The
Forumsberoende
Inlägg: 5082
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Förgasaturbo fundering

Inlägg av The »

Den måste sitta under nivån i tanken, och så måste du ha en regulator
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
berlingokungen
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jan 22, 2017 4:15 pm

Re: Förgasaturbo fundering

Inlägg av berlingokungen »

vakumklockorna på fördelarna från saab turbo ser ut att bara ha en ingång men själva klockan e ju större. funkar den men övertryck och vakuum i samma ingång eller?
vakuumklockan från gamla fordar har två ingångar ialafall. vilken e bäst att använda?
Skriv svar