Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre aug 18, 2017 7:56 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Dyno dominator 1150
InläggPostat: sön apr 16, 2017 7:43 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20279
Ort: Tomterna/sävar
Hej jag har jobbat lite hemma i panrumet med en gammal 3 circuit holley 1150 (9377) domenator som jag tänkte kan va bra att ha om kundernas förgasare fungerar dåligt då man bromsar eller om man vill testa nån annan förgasare.

men jag vill ha den så justerbar som möjligt och det är inte dessa förgasare (lågfarts munstycket ej åtkomligt bakom huvud munstycket) som de är och de är dessutom grund bestyckad för motorer med extremt lågt vac och helst dubbla gasare på ett tunnel ram så de går ofta ordentligt fet på nedre varven och sen ger tredje systemet ännu fetare blandning då man gasar lite till så det vill jag få justerbart. så det passar mer normala motorer med en gasare och lite snällare kamaxlar.

skulle tro att ett snitt av mina kunder som förgasaren ska passa till har en BB motor som ska ge en 600-900hk med singel plan insug, automat låda och som går super gas, super comp eller nån värre sorts "gat" bil.

har klurat på att bygga om till 2 krets system men tror jag är mest inne på köpa ett BLP 5120 Series metering block som har alla munstycken justerbara och som har full flödes bränsle kanaler utan lågfart i vägen. lite tjockare och bökigare att instalera men det fixar sig.

berätta era historier om dessa 3 cirkut gasare nu så jag får höra :) mins att bjurholms patrik gillar dessa gasare haha :)

jo jag har byggt en by pass i skruven till luft filtrets bult så jag kan ställa till rätt tomgång samtidigt som progressions hålen är på rätt ställe och utan att suga luften igenom spridarna :thumbright:


så ser en sån gammal 4500 gasare ut. jag ska montera lösa luft munstycken på alla system också.
Bild

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dyno dominator 1150
InläggPostat: sön apr 16, 2017 5:08 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Inlägg: 2113
Ort: yttertavle/umeå
har inte Weber gjort mellanplattor som u-landshjälp så att man kan komma åt munstyckerna? :hihi:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dyno dominator 1150
InläggPostat: sön apr 16, 2017 5:41 pm 
Offline
No turbo shit - Just real power!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jul 18, 2004 8:33 pm
Inlägg: 270
Ort: Bjurholm
Det går ju bra att borra och gänga för mässingslåsskruvar i originalgrejorna.
Klart bra ide att köra 2krets, dock så sitter inte hålen rätt i många eftermarknadsplattor.
Gamla 2kretsplattor ur 850 dubbelpump är ju ok.
3krets plattor är inte gjorda för plenum utan IR.

_________________
Bild
fixar portningar och bygger pipor,
Bromsar skotrar.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010