Sida 1 av 1

Dyno dominator 1150

Postat: sön apr 16, 2017 7:43 am
av Jens Gustavsson
Hej jag har jobbat lite hemma i panrumet med en gammal 3 circuit holley 1150 (9377) domenator som jag tänkte kan va bra att ha om kundernas förgasare fungerar dåligt då man bromsar eller om man vill testa nån annan förgasare.

men jag vill ha den så justerbar som möjligt och det är inte dessa förgasare (lågfarts munstycket ej åtkomligt bakom huvud munstycket) som de är och de är dessutom grund bestyckad för motorer med extremt lågt vac och helst dubbla gasare på ett tunnel ram så de går ofta ordentligt fet på nedre varven och sen ger tredje systemet ännu fetare blandning då man gasar lite till så det vill jag få justerbart. så det passar mer normala motorer med en gasare och lite snällare kamaxlar.

skulle tro att ett snitt av mina kunder som förgasaren ska passa till har en BB motor som ska ge en 600-900hk med singel plan insug, automat låda och som går super gas, super comp eller nån värre sorts "gat" bil.

har klurat på att bygga om till 2 krets system men tror jag är mest inne på köpa ett BLP 5120 Series metering block som har alla munstycken justerbara och som har full flödes bränsle kanaler utan lågfart i vägen. lite tjockare och bökigare att instalera men det fixar sig.

berätta era historier om dessa 3 cirkut gasare nu så jag får höra :) mins att bjurholms patrik gillar dessa gasare haha :)

jo jag har byggt en by pass i skruven till luft filtrets bult så jag kan ställa till rätt tomgång samtidigt som progressions hålen är på rätt ställe och utan att suga luften igenom spridarna :thumbright:


så ser en sån gammal 4500 gasare ut. jag ska montera lösa luft munstycken på alla system också.
Bild

Re: Dyno dominator 1150

Postat: sön apr 16, 2017 5:08 pm
av fredde_vit_pv
har inte Weber gjort mellanplattor som u-landshjälp så att man kan komma åt munstyckerna? :hihi:

Re: Dyno dominator 1150

Postat: sön apr 16, 2017 5:41 pm
av Patrik E
Det går ju bra att borra och gänga för mässingslåsskruvar i originalgrejorna.
Klart bra ide att köra 2krets, dock så sitter inte hålen rätt i många eftermarknadsplattor.
Gamla 2kretsplattor ur 850 dubbelpump är ju ok.
3krets plattor är inte gjorda för plenum utan IR.