Jag har läst en hel del i Jens trådar. Helt klart intressanta och man kan få en del tips därCÅ skrev:Ta en titt i någon av trådarna från när dom bromsar förgasarturbomotorer hos jens hur dom har anslutningar på olika ställen längst tryckrören där dom tar trycket till förgasarnas flotörhus och sk dopar Förgasarna.
Utan de är det mycket svårt jag har varit med och provat lite bestyckning i en b230 med 48er och turbo där det bara var upptaget så plenum trycket gick ner i flotörhusen.
Den var omöjlig att få till bra antingen snålt på laddtryck eller så fett så den bluddrade tills trycket kom.
Och mot det problemet hjälper nog inga munstycken då det är högfartsdelen det sitter i men bränsleökningen följer inte med linjärt när trycket stiger.
I fallet jag var med om ökade lamda ca 0,2 från atmosfärstryck till ett kg dvs typ 0,70 innan turbon kom igång och 0,90 vid tryck fetade man på mer tog den sig aldrig utan bluddrade bara.
Om doping är enda utvägen så får man väl försöka fixa det.. Trodde bara att det skulle gå utan, men kanske är svårt. Det bästa jag har kommit är faktiskt med 220 huvud och 180 luft. Den går dåligt på låga med det, men på höga kan man gasa till varvstopp med bra lambda! Går man lägre i huvud så verkar den ju gå snålt genom hela registret istället och det vill man ju helst undvika!