Opel 1900s med fajs 32/36 problem

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Saab9xt
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: mån dec 29, 2008 8:59 pm

Opel 1900s med fajs 32/36 problem

Inlägg av Saab9xt »

Hei
Har en 1972 opel rekord med 1900s motor. byttet den utslitte originalforgasseren ut med en ny 32/36 fajs forgasser.
Bilen starter greit, sviver fint på tomgang og drar greit ved pådrag, men ved lite belastning rykker og lugger den veldig. Dette blir verre
jo høyere turtall motoren har.
Er det lavfartsdyse som har feil størrelse?
Vet ikke pr nå hva størrelse det er på dysene som står i forgasseren er.
Er ikke flink på forgasser så håpte noen hadde noen tips eller ideer om hva som kan være galt.
Er også bygd om til elektronisk tenning som er justert som den skal, og nye original bensinpumpe.

Øyvind
Saab9xt
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: mån dec 29, 2008 8:59 pm

Re: Opel 1900s med fajs 32/36 problem

Inlägg av Saab9xt »

Hei igjen.
Følgende bestykning er nå montert i forgasseren:
Bild
https://www.engsmp.no/produkt/forgasser ... -forgasser
TVR
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: fre dec 08, 2006 10:46 am
Ort: Göteborg

Re: Opel 1900s med fajs 32/36 problem

Inlägg av TVR »

Jämför med vad Misab föreslår och se om det kan hjälpa dig
https://www.misab.se/kategorier.php?kid=4-544-553-665

Det skulle även kunna vara fel i flottörnivå, så försök kolla att den är rätt.
Saab9xt
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: mån dec 29, 2008 8:59 pm

Re: Opel 1900s med fajs 32/36 problem

Inlägg av Saab9xt »

Takk for tipset.
Har vært i kontakt med misab, så nå blir det å prøve litt etter deres anbefaling.
Skriv svar