Opel 1900s med fajs 32/36 problem
Postat: tis aug 14, 2018 10:00 pm
Hei
Har en 1972 opel rekord med 1900s motor. byttet den utslitte originalforgasseren ut med en ny 32/36 fajs forgasser.
Bilen starter greit, sviver fint på tomgang og drar greit ved pådrag, men ved lite belastning rykker og lugger den veldig. Dette blir verre
jo høyere turtall motoren har.
Er det lavfartsdyse som har feil størrelse?
Vet ikke pr nå hva størrelse det er på dysene som står i forgasseren er.
Er ikke flink på forgasser så håpte noen hadde noen tips eller ideer om hva som kan være galt.
Er også bygd om til elektronisk tenning som er justert som den skal, og nye original bensinpumpe.
Øyvind
Har en 1972 opel rekord med 1900s motor. byttet den utslitte originalforgasseren ut med en ny 32/36 fajs forgasser.
Bilen starter greit, sviver fint på tomgang og drar greit ved pådrag, men ved lite belastning rykker og lugger den veldig. Dette blir verre
jo høyere turtall motoren har.
Er det lavfartsdyse som har feil størrelse?
Vet ikke pr nå hva størrelse det er på dysene som står i forgasseren er.
Er ikke flink på forgasser så håpte noen hadde noen tips eller ideer om hva som kan være galt.
Er også bygd om til elektronisk tenning som er justert som den skal, og nye original bensinpumpe.
Øyvind