Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån maj 20, 2019 10:08 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: lör sep 08, 2018 8:02 pm 
Offline
För lite laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör sep 08, 2018 3:43 pm
Inlägg: 4
hei

jeg driver og bygger en triumph drag bike med kompressor.
den skal gå på e85. tenkte og bruke en weber 32/36 dgv forgasser.

jeg vet at jeg trenger bensin pumpe og regulator. og en hatt på forgasseren.

men jeg har også lest at men trenger en annen flotør. noen som har satt opp disse forgasserene. og vet hvordan man gjør dette. og hvor man kan få kjøpt deler?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 07, 2019 5:14 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20779
Ort: Tomterna/sävar
hej du suger igenom förgasaren då vist?

varför en sån förgasare? inte bättre att köra nån förgasare där det finns mer delar och kunskaper till?

mål med effekt?

mvh jens

_________________
True metal people wanna rock not pose!

Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 07, 2019 1:27 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons dec 17, 2008 10:49 am
Inlägg: 395
Ort: Norge
Per henrik bernstrom skrev:
hei

jeg driver og bygger en triumph drag bike med kompressor.
den skal gå på e85. tenkte og bruke en weber 32/36 dgv forgasser.

jeg vet at jeg trenger bensin pumpe og regulator. og en hatt på forgasseren.

men jeg har også lest at men trenger en annen flotør. noen som har satt opp disse forgasserene. og vet hvordan man gjør dette. og hvor man kan få kjøpt deler?

Det er en dårlig idé. En forgasser er designet for å tilsette luften en gitt mengde drivstoff. Så er det alltid litt å gå på. Det er dette man bruker når man trykklader forgasseren. Når det skal kjøres dragrace på E85 så er det meste av passasjer i en slik forgasser ute av stand til å tilsette stor nok mengde drivstoff og problemene (og regningene) tårner seg opp.

Sjekk heller Holley 500 cfm forgassere. Det er oceaner av utvalg og deler til disse og de kan relativt enkelt custombygges til ditt bruk av f.eks CSU og C&S m.fl. i USA.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010