Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis feb 19, 2019 8:46 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön jan 13, 2019 8:14 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor jul 12, 2007 1:28 pm
Inlägg: 101
Jag misstänker att mina webrar flödar över, men vet inte riktigt, jag använder mig av en elektrisk pump Mitsuba utan tryckregulator. det har fungerat ett tag.
Fick tips på att montera en tryckregulator efter webrarna på returen alltså, får dra en returslang till tanken. För att inte minska flödet ,är det några som har gjort så??


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 13, 2019 8:21 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Inlägg: 4734
Ort: Boden
H. Vad ger pumpen för tryck?

_________________
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 13, 2019 9:44 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor jul 12, 2007 1:28 pm
Inlägg: 101
0,3bar, står det på pumpen


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 14, 2019 7:39 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Inlägg: 2182
Ort: yttertavle/umeå
Ja det funkar bra! i banjoanslutningarna får du även lite kylning av flottörhusen om man ser till att soppan spolar igenom förgasarna
först .

/F


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jan 15, 2019 8:27 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor jul 12, 2007 1:28 pm
Inlägg: 101
Tack för svaret Okej, kanske ide att göra så då, förlorar man märkbart flöde med filterking?? Om man monterar på vanliga sättet
Är 0,3bar för mycket?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jan 16, 2019 7:26 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Inlägg: 2182
Ort: yttertavle/umeå
Om du drar soppan till och "igenom" förgasarna först och till retur-regulatorn sedan tappar du ingenting i flöde :wink:.

Vad förgasarna(DCOE) klarar i tryck är lite varierande beroende på bla nålventil,vinkel på flottörhusen,typ av flottör,motorvibrationer,temperatur,..
men det brukar hamna mellan 0.20- 0.35 är min uppfattning


/F


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 18, 2019 7:49 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20707
Ort: Tomterna/sävar
det är bra med en extra regulator så klart och rätt tryck men oftast beror överflödningar på för hög flotörnivå eller risiga nålventiler som är nötta eller av dålig kvalite.

plast flotörer och nyare gasare? weber eller fajs modell?

_________________
True metal people wanna rock not pose!

Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 28, 2019 8:52 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor jul 12, 2007 1:28 pm
Inlägg: 101
Jens ,Det är weber 45 dcoe, med metallflottörer, talienska.
Nya nålventiler är det men på tomgång så går den på ca 0,68 lambda


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010