Motorbyte B230FB -> B230FK

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Dieselmasen
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: ons okt 17, 2018 2:01 pm

Motorbyte B230FB -> B230FK

Inlägg av Dieselmasen »

Halloj, körde ras och har nu istället fått tag på i princip allt för att kasta i B230FK med M90 låda i min 945-92. Enda problemet som återstår just nu är denna djungel med tändning och bränsleboxar.

Sökt runt och hittar bara luddig information angående detta.

Skulle vilja höra efter om någon har bra koll på vilka boxar jag behöver använda mig av(Gärna boxar som jag sedan kan stoppa i annat chip i lite senare) Har även sett folk prata om att löda in motstånd på spridarna, behöver jag göra det?
Då jag antar att bilen inte kommer gå något vidare med mina FB boxar? :?

Mvh
Dieselmasen
Kwirk
För mycket laddtryck
Inlägg: 279
Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am

Re: Motorbyte B230FB -> B230FK

Inlägg av Kwirk »

Guldbox till tändning. Nr kvittar bara du har chip som passar din motor.

962 ecu har funkat bra för mig. Kolla på de.
Eller andra ecu från 900 serien. (Inte bil modell utan slut nr på boxen )

Du måste ha spridarmotstånd om du ska köra lågohm.
Skriv svar