Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons jul 08, 2020 9:05 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 132 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Författare Meddelande
InläggPostat: fre jul 19, 2013 6:51 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis maj 24, 2011 8:16 pm
Inlägg: 220
Nä, gillar produkten bara. ;-)

_________________
http://www.facebook.com/WiellsS2
http://www.garaget.org/?car=78099


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jul 19, 2013 7:09 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg: 1672
Ja det verkar så på de flesta forumen ;)

_________________
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jul 19, 2013 7:44 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis maj 24, 2011 8:16 pm
Inlägg: 220
Jaså? Är det så intressant att ha koll på vad jag skriver. .. ;-)

Räcker med off topic nu.

_________________
http://www.facebook.com/WiellsS2
http://www.garaget.org/?car=78099


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jul 19, 2013 11:49 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg: 1672
Går inte att missa ;)

_________________
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 23, 2013 9:34 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: ons dec 24, 2008 8:45 pm
Inlägg: 83
Ort: Jönköping
wiell kanske jobbar på maxxtuning :roll:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre aug 16, 2013 11:13 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: ons aug 14, 2013 11:26 am
Inlägg: 6
Hej,

Maxxtuning skrev:

Aktiv knackreglering kommer aldrig komma till MaxxECU, det går inte lösa på ett säkert sätt med alla olika typer utav motorer som det kommer köras på.
Att ge användaren ett värde att förlita sig på som är såpass osäkert är ingen vidare bra ide.
Biltilverkarna lägger troligtvis ner tusentals timmar på EN enda motor för att få fram korrekta knacktabeller.
Självlärande system är som sagt ingenting vi förespråkar, för det kommer inte någonsin kunna fungera tillförlitligt i praktiken, inte på racemotorer.


Kommer inte ens knack-sensor-ingångar finnas? För t.ex. larm?
MoTec och har G4 Link har ju detta, t.o.m. med closed loop. Jag vet flera "high-end"-trimmare som använder (med framgång) dessa funktioner på kraftigt trimmade motorer.
Inte nödvändigtvis på drag-motorer, men inte alla kör på strippen :hihi:
Detta kräver en hel del in-trimning på en motor för att funka bra, men det borde väl ändå vara med? Speciellt om ni tänker sälja utomlands.

Hur är det med DBW? ("e-gas")? Något som är planerat?

Väldigt sugen på att byta till detta, men några saker som saknas ännu för min motor (Honda K20A2).
Vore toppen med ett svenskt system med support "på plats"!

Snygg PC-SW!

Mvh,
Micke


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån aug 19, 2013 9:55 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9609
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Det finns två olika accpumpstabeller beroende på motortemp i dta.
Min ruskade igång i -15 utan bekymmer, om nu det är nåt att skryta med.
I mina ögon vansinnigt att starta en racemotor kallare än +10

_________________
///AMG
Sillyseason is back!
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön mar 09, 2014 10:06 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Inlägg: 807
Ort: Gällivare
Såg för ett tag sen dom tillverkat 500st enheter nu..

_________________
Ford Mustang -1995
Kika in: viewtopic.php?t=40687


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån mar 10, 2014 6:13 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Inlägg: 1500
Ort: Umeå
Kadett4wd skrev:
I mina ögon vansinnigt att starta en racemotor kallare än +10

+1 På det.

Hjälper en rally åkare med insprutningen på Seat:n, har följt med på X-antal tävlingar så man har ju sett
ett och annat misslyckat startförsök när det varit kallt ute.... och nu pratar jag om ner mot -20 typ.

Sen finns det förare som tänker till :thumbright: Stefan är en av dom. I rally bussen sitter det en konverter 12-220
monterad, så på vägen till tävlingen är motorvärmaren igång på Seat:n så det blir aldrig nån kallstart då.


//Nisse

_________________
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 29, 2020 8:22 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20959
Ort: Tomterna/sävar
hitta denna tråd som är 8 år gammal där max ecu just kommit igång. kul att det blivit ett sånt bra svenskt insprutnings system som följer med i utvecklingen!

Har kört många motorer med max ecu i dynon och än fast jag inte är nån specialist på det så är det väldigt lätt mappat och man hittar och förstår det mesta ganska fort!

lätt att hoppa mellan mappar och loggar då man fintunar i alla möjliga mappar! fin instruktionsbok också och el skeman som även "ej elektriker" förstår.

om man ska klaga på nått som tommy lur va inne på redan för 8 år sen är möjligtvis en värre mapsensor direkt i burken så man slipper ha externa mapsensorer då man turboladdar lite hårdare.

väldigt imponerad att det är så stort ute i MC dragrace värden också!

mvh jens

_________________
True metal people wanna rock not pose!

Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jun 29, 2020 12:51 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 05, 2011 11:34 pm
Inlägg: 68
Verkligen imponderande, börjar bli bra fart internationellt där man ser många lovorda systemet, alltid kul. Skulle vara intressant att veta hur många enheter dom säljer?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jul 03, 2020 5:33 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: fre okt 03, 2014 10:20 am
Inlägg: 96
Bra serviis, svarar snabbt till email.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 132 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010