Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån dec 10, 2018 4:49 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor okt 06, 2016 6:03 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Inlägg: 261
Ort: Gimo
jag har en volvo 850..och min immobilizer motagarring den som sitter runt tändningslåset...har givit upp...och om man vill köpa en ny av volvo så får man till svars att den har utgått ur sortimentet...så jag for iväg till skroten och fixa en beggad motagarting...bilen funka ett tag..men nu har den börjat strula igen...min fråga är om någon har en vettig guide för att koppla bort startspärren på en gammal volvo 850...orkar inte med en beggad ring till som lägger av när man står 10mil hemifrån med barn i bilen...frågan kan tas via pm. då det rör stöldskydd


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor okt 06, 2016 8:39 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån jun 16, 2014 11:09 pm
Inlägg: 152
Ort: Lidingö
Du kan kanske ta en ECU från en tidig 850? De hade ju inte imobilizer.
//Jacob


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre dec 02, 2016 4:57 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön mar 20, 2011 8:30 am
Inlägg: 24
Jag har skickat PM till dig angående lösning på detta problem.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre dec 02, 2016 6:26 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Inlägg: 837
Ort: Nordmaling
Det är säkert intressant för många på forumet att höra vad lösningen är???? :whistle:

_________________
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre dec 02, 2016 6:59 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön mar 20, 2011 8:30 am
Inlägg: 24
Ja..... lösningen finns på olika sett men ETT sätt är att chippa bilen . finns möjlighet att ta bort immobilizer genom att göra det.....


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre dec 02, 2016 8:58 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
Inlägg: 261
Ort: Gimo
problemet med min bil va att den startade till och gick någon sekund för att sedan bara dö..om man höll fullgas samtidigt som man startade så varvade den upp men dog efter någon sekund...
jag böt immobilizer ringen igen..ingen skilnad
böt bränslepumps relä...ingen skilnad
böt batteri fast det inte va slut på kräm.orkade dra runt motorn utan problem....och efter batteribytet så starta bilen......så det va mitt batteri som va roten till mitt problem...hoppas detta kan hjälpa någon ute i vårat avlånga land...bilen i fråga är en volvo 850 gl -96


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 26, 2017 7:00 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör sep 05, 2009 3:15 pm
Inlägg: 98
Ort: kronoberg
bränslepump relä

_________________
inga kat = inga co2


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010