K-jet från porsche 928
Moderator: backeliten
megasquirt
har du nån aning vad det kostar ungefär?
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
megasquirt
har du nån aning vad det kostar ungefär?
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
dryga tusenlappen tror jag, ska kolla närmare på saken... då saknas ju alla givare åsså räcker bara mappsensorn till 1.5bar men det borde gå sätta dit en större och konfigurera om.. ska kika på det oxå.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 115
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:19 pm
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Mega Sqiart
Var helt inne på att montera K-jet men får kanske ta och tänka om, måste bli färdig till sommaren så man får väl bestämma sig snart. Finns det några bra sidor där man kan läsa in sig på mega Sqiart?
/Mattias
/Mattias
Volvo XC60 D4 -15
Volvo P1800 B230 2,5L 16v -69
Volvo 242 D5 -84
Yamaha XS650 -82
Volvo P1800 B230 2,5L 16v -69
Volvo 242 D5 -84
Yamaha XS650 -82
Här är den svenska sidan: http://www.ms-nordic.tk/
Där finns även fler nyttiga länkar.
Där finns även fler nyttiga länkar.
sprut
har en polare som kört med det sprutet i 2 år,fick ur typ 550hk ur en saab900,det funkade enligt honom skitbra1800skold skrev:Är k-jet helt värdelöst att använda eller? Vore kul att kunna använda K-jet eftersom det fanns som orginal på b20, kul att får en potent motor som ser HYFFSAT orginal ut. Vill helst slippa förgasare och eftermarknads spruten är lite för dyra för mig studentekonomi, kanske skulle satsa på ett Megascuirt(stavning?)? Någon som har erfarenhet av detta?
/Mattias
Re: K-jet från porsche 928
kompisen har ett sånt sprut till sin saab t81800skold skrev:Tjenixen
Har ett porsche 928 K-jet sprut på G till min P1800, hur ska man koppla in det för bäst effekt. Ska man bara använda 4st spridare och plugga resterande 4 utgångar eller ska man brygga 2st utgångar till varje spridare eller kanske köra med 2st spridare/cylinder? Kan man kanske sätta elektriska spridare på 4st utgångar å bara koppla in dessa vid höga laddtryck?
/Mattias
där sitter det bryggat 2:1, han kör med 900ans orginal spridare och laddar ca 2 bar med det sprutet utan problem
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 115
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:19 pm
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: K-jet från porsche 928
Nu blir jag osäker igen. Kanske borde prova med K-jetet först och ev byta ut det mot något bättre sprut senare om jag inte skulle bli nöjd.Flinta skrev:kompisen har ett sånt sprut till sin saab t81800skold skrev:Tjenixen
Har ett porsche 928 K-jet sprut på G till min P1800, hur ska man koppla in det för bäst effekt. Ska man bara använda 4st spridare och plugga resterande 4 utgångar eller ska man brygga 2st utgångar till varje spridare eller kanske köra med 2st spridare/cylinder? Kan man kanske sätta elektriska spridare på 4st utgångar å bara koppla in dessa vid höga laddtryck?
/Mattias
där sitter det bryggat 2:1, han kör med 900ans orginal spridare och laddar ca 2 bar med det sprutet utan problem
/Mattias
Volvo XC60 D4 -15
Volvo P1800 B230 2,5L 16v -69
Volvo 242 D5 -84
Yamaha XS650 -82
Volvo P1800 B230 2,5L 16v -69
Volvo 242 D5 -84
Yamaha XS650 -82
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Jag skulle aldrig köra ett k-jet sprut. Det är inte värt besväret. Köp ett billigt elektronikst istället. Finns massor på skroten från gamla jappsar eller varför inte ett BMW sprut från typ 90? Har för mig att dessa hade två bränslekanaler, det räcker. Samt en triggerskiva med sensor på veven.
Dock har dessa sprut MAF-senor inte MAP. Just honda sprut kan var lite jobbiga eftersom det styrs av 3st givare i fördelaren går säkert att få till på en annan bil men.... Iaf kolla först hur sprutet du tänker sno får sina styrsignaler.
Dock har dessa sprut MAF-senor inte MAP. Just honda sprut kan var lite jobbiga eftersom det styrs av 3st givare i fördelaren går säkert att få till på en annan bil men.... Iaf kolla först hur sprutet du tänker sno får sina styrsignaler.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
verkar vara ett svårt val alla säger olika överallt, vissa hävdar att k-jet från 928 ska räcka till 380+ hk o inte strula alls o vissa säger att det är omöjligt att få att gå bra ? o dom som kör det verkar brygga ner till 4 spridare, e inte säker man man borde väl kunna gnista ett 928 sprut oxå eller .. pojkar ?
det MÅSTE rasa så man vet gränsen!! *s*