Megasquirt
Moderator: backeliten
Megasquirt
Tja !
Tänkte starta en tråd om Megasquirt insprutning, skall snart påbörja min konvertering så fort jag fått Partial kit från USA, Hade planer på att fixa det mesta själv, men jag tog genvägen och beställde lite prylar färdiga även om det blir dyrare.. (67 USD)...
Sen skall det kompletteras med mera komponenter från Elfa eller liknande, detta kostar lite mera. ca 800:- är det någon som vet om man kan hitta dessa grejjer till bättre pris ? Elfa sägs ju vara ganska dyyyrt !
Tänkte starta en tråd om Megasquirt insprutning, skall snart påbörja min konvertering så fort jag fått Partial kit från USA, Hade planer på att fixa det mesta själv, men jag tog genvägen och beställde lite prylar färdiga även om det blir dyrare.. (67 USD)...
Sen skall det kompletteras med mera komponenter från Elfa eller liknande, detta kostar lite mera. ca 800:- är det någon som vet om man kan hitta dessa grejjer till bättre pris ? Elfa sägs ju vara ganska dyyyrt !
Jag tror du sparar tid på att inte jaga komponenterna, du kommer ändå inte tjäna så mycket på att välja annat än ELFA. Bästa vore om du beställt det du ska komplettera med från USA också, tillsammans med själva sprutet.
Själv så har jag sprutet, inte färdiglött, och förhoppningsvis har jag ett reläkort och kraft här nästa vecka. Kommer nog dröja en bra bit in på hösten innan jag är på gång för jag behöver fixa till insug och jaga lite sensorer.
/Mattias
Själv så har jag sprutet, inte färdiglött, och förhoppningsvis har jag ett reläkort och kraft här nästa vecka. Kommer nog dröja en bra bit in på hösten innan jag är på gång för jag behöver fixa till insug och jaga lite sensorer.
/Mattias
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Nu närmar det sig..
Ja då är alla komponenter beställda till MS, skall bli intressant och se om det går o löda ihop med hårtorken Hehe, nja kanske inte ändå..
Har förresten ett tomt kretskort liggande som är en MS Clone, TOMTEK.
Försökte hitta lite info om detta men det var ganska knapert.
Någon som vet ngt om detta ? eller kör med ett ?
Har förresten ett tomt kretskort liggande som är en MS Clone, TOMTEK.
Försökte hitta lite info om detta men det var ganska knapert.
Någon som vet ngt om detta ? eller kör med ett ?
Jag har hört lite grann om det, det är ett MegaSquirt med direct-fire tändning och lite annat godis. Du kan läsa mer om lite olika varianter av MegaSquirt med tändning här: http://home.earthlink.net/~jcgebhart/megaignite.html
/Mattias
/Mattias
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Tydligen hanterar den bränsle också, som du säger så är den mer komplicerad att sätta ihop än ett vanligt MegaSquirt. Det lilla jag läst om det på Yahoo!-gruppen har inte ingivit förtroende för att det är enkelt att använda heller. MegaSquirt'n'EDIS är ett bättre alternativ just nu tycker jag, tills UltraMegaSquirt är på banan.
/Mattias
/Mattias
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Error ?
Ja nu har jag lött ihop mitt MS men det verkar som om ngt är knas, mätte på stift 19 och 20 på processorsockeln, där ska det vara ca 5 volt, men det är 16 volt !! konstigt, eftersom om jag mäter på ingående spänning är den 12,2 volt. Verkar vara regulatorn u5 som har en dålig dag...
Något annat tips kanske ?
Något annat tips kanske ?
Jag kan nog återkomma till dig senare i december, men just nu är nog bästa stället att vända sig antingen:
http://www.msefi.com eller http://msnordic.mine.nu
http://www.msefi.com eller http://msnordic.mine.nu
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jag och Erssa här på forumet kommer att veta hur det där hänger ihop innan sommaren kommer hoppas jag. Vi har tänkt köra MS + EDIS och vi väntar på EDIS-grejerna som vi beställt från USA istället för att leta på svenska skrotar. Länkar:
Här är koden för MS vi ska köra:
http://megasquirt.sf.net/extra
Här handlade vi (tack vare en kille på MS Nordic-sidan)
http://home.earthlink.net/~beanbooger/b ... gineering/
Här är koden för MS vi ska köra:
http://megasquirt.sf.net/extra
Här handlade vi (tack vare en kille på MS Nordic-sidan)
http://home.earthlink.net/~beanbooger/b ... gineering/
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- marmander
- Forumsberoende
- Inlägg: 1560
- Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
- Ort: Torestorp
- Kontakt:
Nu blev jag sugen på edis! trodde det var mkt krångligare än såhär..
man kan ju lämpligtvis komplettera med ett sånt här msd dis-4.
http://www.msdignition.com/pdf/dis2_dis4.pdf
Blir nog rätt bra gnista då.. 1540mj/sekvens.. grymt med cd-tändning!
man kan ju lämpligtvis komplettera med ett sånt här msd dis-4.
http://www.msdignition.com/pdf/dis2_dis4.pdf
Blir nog rätt bra gnista då.. 1540mj/sekvens.. grymt med cd-tändning!
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon
okey, nån som vet vad man får ge för en MSD dis-4 box då? äre till MSnSpark eller MSedis som man kan köra dem tillsammans i senare alternativet byter man ut edis mot dis4?
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos