K-jet, köra utan tryckakumulator
Moderator: backeliten
- Axel
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1027
- Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
- Ort: Knivsta
- Kontakt:
K-jet, köra utan tryckakumulator
kan man köra utan tryckakumulatorn som sitter efter högtryckspumpen? den har rostat sönder... tänkte koppla förbi den istället, men jag vet inte om det funkar... det är på en 740 gle (inte turbo (tyvär))
Axel Wall
Det som händer är att den blir väldigt svårstartad då pumpen måste bygga upp trycket varje gång du ska starta bilen.
Senast redigerad av pzn den sön okt 10, 2004 11:55 am, redigerad totalt 1 gånger.
Spindelbygge på G
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.
- Axel
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1027
- Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
- Ort: Knivsta
- Kontakt:
K-jet, köra utan tryckakumulator
jaha... det är ju inte så kul... men hur funkar det då på d-jet? där är det ju ingen akumulator... men sen är det ju bara 2kg tryck också.
Axel Wall
hmm tror man får pumpa fram med d-jet, får man soppatorsk ex måste man dra av & på tändning ungefär 100ggr för den ska mata fram soppa, den går ju en liten stund när man drar på tändningen så måste sitta nå kondensator eller liknande (ingen elektriker), så var det på min 140 med d-jet iaf, det funkade dåligt
- Axel
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1027
- Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
- Ort: Knivsta
- Kontakt:
pumpen går en stund när man slår på tändningen på k-jet också.larsat skrev:hmm tror man får pumpa fram med d-jet, får man soppatorsk ex måste man dra av & på tändning ungefär 100ggr för den ska mata fram soppa, den går ju en liten stund när man drar på tändningen så måste sitta nå kondensator eller liknande (ingen elektriker), så var det på min 140 med d-jet iaf, det funkade dåligt
annars kan man ju koppla förbi relät till pumpen om man inte orkar vrida på/ av 100 gånger...
jag tar nog och testar utan akumulatorn, och om den blir tjurig att starta så får man väll sätta en knapp som man startar bränslepumpen manuellt med. det borde ju funka?
Axel Wall