Programmeringsbara sprut till 5-cyl??

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
Ante 4wd
För mycket laddtryck
Inlägg: 377
Blev medlem: sön okt 03, 2004 12:07 pm
Ort: Lycksele

Programmeringsbara sprut till 5-cyl??

Inlägg av Ante 4wd »

Jag vet att Haltech har ett sprut som klarar 5-cyl, vilka fler klarar det??
Vems?? Autronic?? Megasquirt?? lämna tips och förslag! Ska sitta på en Audi 20v 5:a med turbo på ca 350-400hk!!
--= Can´t drive it? Style it!! =--

Audi 100 Avant turbo quattro -91 (Bruks)
Audi 80 turbo quattro -84 (Lek)

Gick under EvO som nickname tidigare!!!!
Larry B
Lite mer laddtryck
Inlägg: 25
Blev medlem: fre okt 03, 2003 11:20 pm
Ort: Lycksele

Re: Programmeringsbara sprut till 5-cyl??

Inlägg av Larry B »

Det blir ett vems på min 10v.
Användarvisningsbild
Lärka
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 89
Blev medlem: tor okt 30, 2003 6:09 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Programmeringsbara sprut till 5-cyl??

Inlägg av Lärka »

EvO skrev:Jag vet att Haltech har ett sprut som klarar 5-cyl, vilka fler klarar det??
Vems?? Autronic?? Megasquirt?? lämna tips och förslag! Ska sitta på en Audi 20v 5:a med turbo på ca 350-400hk!!
Jag köpte mitt haltech från www.tweakit.net. det är ganksa billigt där om man jämför med sverige. Du får dra bort australjenska momsen och han fixar tullen på alla utrikes beställningar också

men du får räkna med runt 1000kr i frakt
P2300T5 -65 (under konstruktion)
igmab
För mycket laddtryck
Inlägg: 160
Blev medlem: mån okt 11, 2004 10:34 pm

Re: Programmeringsbara sprut till 5-cyl??

Inlägg av igmab »

EvO skrev:Jag vet att Haltech har ett sprut som klarar 5-cyl, vilka fler klarar det??
Vems?? Autronic?? Megasquirt?? lämna tips och förslag! Ska sitta på en Audi 20v 5:a med turbo på ca 350-400hk!!
DTA, MoTeC, Pectel etc.
Annars kan man köra med Civinco-box och originalsprut (M4.3, 4.4).
Kolla på civinco.com

/Martin
Användarvisningsbild
ANorberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: lör jan 17, 2004 3:02 pm
Ort: Norrland

Inlägg av ANorberg »

De flesta klarar 5 cylindrigt om man inte ska ha sekvensiell insprutning.
Gems har ett som är gjort för Volvo 5Cyl sekvensiellt. Har ett hemma på hyllan.
Blir ganska dyra system om man pratatar Motec o Pectel äve EFI osv

En fråga till de som kan VEMS är om det klarar sekvensiellt, och om det går att justera timingen på spridarna för varje varvtal och mängden per cylinder individuelt?
Reparation av motorstyrboxar och MSD tändning
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

sen även de nya svenska som kan anävnda orginal givarna, NIRA
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
emil
För mycket laddtryck
Inlägg: 486
Blev medlem: tor dec 11, 2003 10:32 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av emil »

angående VEMS så kan man inte med nuvarande firmware justera timing och mängd per cylinder..
Det kanske kommer senare..
Skriv svar