k-jet

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
Baja turbo
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: mån sep 22, 2003 9:24 pm
Ort: Hörnefors

k-jet

Inlägg av Baja turbo »

Undrar om det är nån som har gnistat om k-jet insprutning?
Jens , du kanske har nåt förslag eller vet hur man gör?
Bild
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Du måste lämna bort det och så är det dyrt och du kommer få kassa lågvarvsegenskaper så jag rekommenderar att lägga ner idén direkt.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag är inte för K-jet sprut på trimmade motorer.. köp istället dubbla förgasare typ weber45 eller derlorto 40-45.
Martin
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: tis sep 23, 2003 9:34 pm
Ort: Glada Hudik

K-jet

Inlägg av Martin »

Dessutom bör man ändå svarva upp luftkonan i alla fall eftersom det är den som bestämmer bränslemängden i slutändan. Gör man en gnistning utan detta blir resultatet oftast dåligt. Om du har K-jet installerat redan rekomenderar jag någon sorts tillskotts sprut. Om inte, satsa på något annat från början.

/Martin.
Skriv svar