Microtech efi

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Microtech efi

Inlägg av fredde_vit_pv »

här är en länk till ett sprut som jag funderar på att köpa (LTX8s)
har hört att det är det som gäller i Australien bland bilkillarna

http://www.microtechefi.com/
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Vill du ha lite tankar kring MicroTech?
Jag forskade bara lite i det men här är vad jag kom fram till iaf :arrow:

Lite skumt, men den här sidan som har snarlik adress går till samma företag men olika sidor?
http://www.microtech-efi.com/
Där finns en webshop också. Sen hittade jag den här sidan:
http://www.microtechfuelinjection.com

Snarlika? Ja, alla verkar vara för australienska och internationella marknaden.
Så om man gör en lista på grejerna man behöver:

- LT8S $1095.00 AUD
- X4 Ignition Module Box $150.00 AUD
- Hand Controller $195.00 AUD
eller
- Laptop Adapter Software and Cable $135.00 AUD

$1380 AUD om man tar Laptop-adaptern (självklart för mig iaf), den där handkontrollen nämns bara på sidan som Fredde länkade till, men finns inte på den "mer moderna" sidan jag hittade.
Man måste ange när man beställer om man vill kunna hantera mer laddtryck än 25 psi, för det fanns en annan MAP-sensor för upp til 40 psi (2.75 bar) laddtryck.
Det var lite risigt med återförsäljare i Europa, några i England. Men om man tar priserna från australienska sidan så blir det : (1095+150+135) x 5.24 = 7238 kr + frakt + moms + tull. Blir väl ca 10,000 kr.

Det verkar som det är väldigt populärt bland de som kör med Wankel-motorer, vilket är typiskt för australien..
Själv är jag väl mer sugen på att prova "gör-det-själv"-vägen men då måste man väl anse att man har tid med eventuella problem och felsökning, nåt man kanske hoppas man slipper när man betalar för en kommersiell produkt där det kanske ingår en viss grad av support också.
Hur tänkte du Fredrik? Prislappen är lägre än på de flesta så det är kanske en av sakerna som lockar?

Här är nåt jag bara snubblade över, men kan vara intressant om man vill ha overkill :roll: -> http://www.pectel.co.uk/sub_page.cfm/se ... /editID/16
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Inlägg av fredde_vit_pv »

jag tänkte bara höra om det var någon som hadde nån åsikt rent allmänt,
jag har inte så mycket erfarenhet av EFI. det var jörgen med svarta karmanghian som har en polare som bor där nu som sa att dom flesta där föredrog dedär sprutet före halltech/motech som oxå är från australien. vad jag förstod så var directfire till 4 separata spolar inbyggt
+steg som klarar 4 st 4amp spridare. ska höra om han kan skicka ett til sverige. lödövningar är nog inte min starka sida och små lådor med elektroniska smådjur och strömslangar är jag lite rädd för!
Skriv svar