Konan styrer bränsle kontra luft blandingen i sammarbeid med styretrykket som virker på oppsiden av bensinfordelerstempelet.Erland Cox skrev:Jag läste på i en Bosch bok och konan var det som styrde bränsle kontra luft. Flackare kona ger magrare blandning och brantare kona ger mer bränsle. Det finns olika vinklar i konan för olika laster. När man kör med full gas kommer plattan upp i en brantare del av konan. Finns det någon som har ett komplett extra K-jet till Volvo turbo att sälja för rätt pengar så är jag intresserad. Funderade då på att montera dubbla sprut. Sedan tidigare så vet jag att den absolut enklaste saken som ger mycket effekt är att öppna upp inloppet till luftburken. Min förra turbo hade B21 från början och toppade 190 enligt mätaren på 4:an. Med modifierad luftburk gick den minst 20 km/h snabbare. Erland.
Ved kaldstart i minus 40 grader er styretrykket nærmest 0 for å løfte platen mest mulig i forhold til luftfløde. Jeg brukte dobbel banjoskrue for å montere ett manometer slik at jeg kunne lese styretrykk i forhold til AFR.
At man får så mye ekstra effekt ved å modifisere luftburken sier litt om hvor dårlig en turbo fungerer når den må suge inn luften. Dette er hovedgrunnen til at jeg valgte dobble sprut med originalt systemtrykk på 5,5 BAR og heller redusert styretrykk for ønsket AFR, best mulig tilgang til luft.