K-jetronic
Moderator: backeliten
Re: K-jetronic
Har byggt om min Caddy. Och undrar om taktventilen som sköter lamdaregleringen, står öppen om man skiter i att koppla in den? Det borde vara så, annars skulle bilen stanna om lambdasonden pajar antar jag.
Re: K-jetronic
Dum fråga men var justerar man systemtryck och styrtryck? Samt co.
MVH Novis med nyinskaffad 240t
MVH Novis med nyinskaffad 240t
Re: K-jetronic
Hittade själv hur man gjorde. Men nu till ett annat problem, den vill knappt starta. Jag fick igång den igår och åkte med den men då misstände den lite. Men nu idag när jag skulle starta den tänder den till och går på tomgång en stund sen dör den. Tål ingen gas.
Kan även tillägga att jag kör med en 044 pump (kopia) och att jag lyckades elda upp tändboxen till orginaltändningen så jag kör med ett vanligt brytarsystem med nya tänddelar i. Kan det spela någon roll?
Kan även tillägga att jag kör med en 044 pump (kopia) och att jag lyckades elda upp tändboxen till orginaltändningen så jag kör med ett vanligt brytarsystem med nya tänddelar i. Kan det spela någon roll?
Re: K-jetronic
Vilken tändning du anv spelar ingen roll så länge den är rätt inställd men det låter som du har för högt styr tryck eller ingen kallstarts ventil inkopplat ?
Utan kallstarts ventil borde den gå efter en stund.
Har du en tjuvläcka på insugs sidan ?
Kan du justera styrtrycket? Har du för högt så orkar inte luft skivan lyfta sig och då går den för magert och baktänder , en lamda mätare är bra att ha när du ska justera styrtrycket ,det gör jag.
/Peter
Utan kallstarts ventil borde den gå efter en stund.
Har du en tjuvläcka på insugs sidan ?
Kan du justera styrtrycket? Har du för högt så orkar inte luft skivan lyfta sig och då går den för magert och baktänder , en lamda mätare är bra att ha när du ska justera styrtrycket ,det gör jag.
/Peter
Re: K-jetronic
Hittat felet. Bytte tankarmatur och nu går den som den ska.
Lite fler frågor. Om man borrar hål i mässingsbrickan i botten på styrtrycksventilen, vilket håll vrider man då ställskruven åt för håll för att få lägre styrtryck?
Går det att sätta kallstartsspridaren på en brytare?
Hur mycket törs man ladda med en org b21et? Med fipplat insprut..
MVH Manfred
Lite fler frågor. Om man borrar hål i mässingsbrickan i botten på styrtrycksventilen, vilket håll vrider man då ställskruven åt för håll för att få lägre styrtryck?
Går det att sätta kallstartsspridaren på en brytare?
Hur mycket törs man ladda med en org b21et? Med fipplat insprut..
MVH Manfred
Re: K-jetronic
Ingen?
Re: K-jetronic
montera en mätare och prova kommer ej ihåg / Peter
Re: K-jetronic
Jo jag får väl göra så.
Kul och se att det är nån på forumet som kommer ifrån mina trakter föresten!
Nu har jag även byggt på ic på bilen, en fördel med lite kallare luft om jag ska ladda mer än orginal. Byggt om styrtrycksventilen till ställbara så måste bara mäta upp trycket där.
MVH
Kul och se att det är nån på forumet som kommer ifrån mina trakter föresten!
Nu har jag även byggt på ic på bilen, en fördel med lite kallare luft om jag ska ladda mer än orginal. Byggt om styrtrycksventilen till ställbara så måste bara mäta upp trycket där.
MVH
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 271
- Blev medlem: tis mar 13, 2007 6:37 pm
- Ort: Habo
Re: K-jetronic
Då ja ger blanka fan i bränsle ekonomi och faktiskt gillar k-jet så funderade jag på bränsle huvudet från volvos v6a. Vad jag har hört så är det samma storlek som turbons fast 6 utgångar stämmer detta?
Tänkte att ja skulle köra 4st till dom vanliga spridarna och sen köra 2st kallstarter på ställbar vakt och sen mata med e85 vad tror ni blir de skit lr kommer det funka?
Tänkte att ja skulle köra 4st till dom vanliga spridarna och sen köra 2st kallstarter på ställbar vakt och sen mata med e85 vad tror ni blir de skit lr kommer det funka?
Re: K-jetronic
Jag köpte ett v6 huvud men kan ej göra som du tänkt så jag får leta efter ett turbo huvud i stället då jag har 4st separata rör
Så jag har ett över om du skulle behöva.
/ peter
Så jag har ett över om du skulle behöva.
/ peter
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 271
- Blev medlem: tis mar 13, 2007 6:37 pm
- Ort: Habo
Re: K-jetronic
Vadå 4 separata rör?
Re: K-jetronic
Ja dåligt förklarat av mig , jag har 4st mikunisar som spjäll hus och separata insug som på weber insug
se bilderna på länken http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=69064 såjag kan bara anv 4st eller 8st utgångar / Peter
se bilderna på länken http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=69064 såjag kan bara anv 4st eller 8st utgångar / Peter
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 271
- Blev medlem: tis mar 13, 2007 6:37 pm
- Ort: Habo
Re: K-jetronic
Jaha du menar så men då borde du väl kunna göra en "limpa" över spjällen? Har redan ett till v6a men där emot så behöver ja ev bränslerör och en kallstarts spridare till.. Måste bara gå igenom va ja har först
Re: K-jetronic
Tjena, nu har man problem igen... Byggt intercooler osv på 240n men nu när jag ska starta den så får man lov att lyfta mängdskivan för hand för å få in tillräckligt med soppa för att den ens ska starta. Den startar till och varvar upp lite sen dör den. Tjuvluft?
Varken kallstart, tillsatsluftslid eller styrttryckkontakten är inkopplade.
mvh
Varken kallstart, tillsatsluftslid eller styrttryckkontakten är inkopplade.
mvh
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 271
- Blev medlem: tis mar 13, 2007 6:37 pm
- Ort: Habo
Re: K-jetronic
Låter som den tjuvar någonstans.. Kolla över så att allt är tätt