Har försökt få igång min motor nu i ett par dagar.
Men den dör efter bara några sekunder.
Den går på startgas hur länge som helst, bara man fortsätter spruta in. Så tändningen funkar.
Labborerade idag med req-feul = ingen skillnad (vart bäst när jag kom upp till 9.0)
Labborerade med Injections charistics = ingen skillnad (är rätt osäker här vad som ändras)
Slutade med att den vart dyngsur bara
Vad äre för fel? Vad bör jag labborera mer med?
Vart bör soppa trycket ligga på?
3Liters 6cyl, 1000cc lågohm.
MS uppstart, motor dör efter 3-4sec
Moderator: backeliten
Den bör gå att starta och hålla vid liv med mappen som ligger i från början. Anvädner du "uträknaren" för req_fuel genom att skriva in spridarstorlek och motorvolym mm ska också det duga för att få motorn att gå.
Soppatrycket ska (vid 0 bar övertryck) vara det som spridarna är specade vid oftast 3 eller 3.7 bar.
Har du några spridarmotstånd eller ställt in det där joxet i megatune som behövs för att det ska gå köra med lågohm spridare?
Soppatrycket ska (vid 0 bar övertryck) vara det som spridarna är specade vid oftast 3 eller 3.7 bar.
Har du några spridarmotstånd eller ställt in det där joxet i megatune som behövs för att det ska gå köra med lågohm spridare?
Eftersom bilen bara dog när jag gjorde "uträkningen" till req_feul så labborerade jag, den går juh bättre med mkt högre req_feul, fick 3.5 med uträknaren.Eddie skrev:Den bör gå att starta och hålla vid liv med mappen som ligger i från början. Anvädner du "uträknaren" för req_fuel genom att skriva in spridarstorlek och motorvolym mm ska också det duga för att få motorn att gå.
Soppatrycket ska (vid 0 bar övertryck) vara det som spridarna är specade vid oftast 3 eller 3.7 bar.
Har du några spridarmotstånd eller ställt in det där joxet i megatune som behövs för att det ska gå köra med lågohm spridare?
Kör inte med motstånd, tror jag har ställt in spridarna rätt...
Har du ställt in och kollat så att TPS-givaren stämmer? , kan ju hända att den är polvänd och går baklänges.
Spridarna ska om lågohmiga stå på
Injector Opening Time 1.0ms
PWM Time Threshold 1,0ms
PWM Current Limit 75% eller 30% om du har flyback på kortet (MS V3 och framåt)
Spridarna ska om lågohmiga stå på
Injector Opening Time 1.0ms
PWM Time Threshold 1,0ms
PWM Current Limit 75% eller 30% om du har flyback på kortet (MS V3 och framåt)
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Jag har inte flyback.JohanK skrev:Har du ställt in och kollat så att TPS-givaren stämmer? , kan ju hända att den är polvänd och går baklänges.
Spridarna ska om lågohmiga stå på
Injector Opening Time 1.0ms
PWM Time Threshold 1,0ms
PWM Current Limit 75% eller 30% om du har flyback på kortet (MS V3 och framåt)
Kör på dom värderna redan.
Men fick igång den förut, nästan lite pinsamt fel.
Saknade hela Ve-tablen
Fick lite nya problem nu, märkte att instrumentpanelen inte funkar
Har även problem med att bb-lamdban lägger av efter typ 1min..