MS uppstart, motor dör efter 3-4sec

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Miikael
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 56
Blev medlem: ons dec 16, 2009 9:09 pm

MS uppstart, motor dör efter 3-4sec

Inlägg av Miikael »

Har försökt få igång min motor nu i ett par dagar.
Men den dör efter bara några sekunder.

Den går på startgas hur länge som helst, bara man fortsätter spruta in. Så tändningen funkar.

Labborerade idag med req-feul = ingen skillnad (vart bäst när jag kom upp till 9.0)
Labborerade med Injections charistics = ingen skillnad (är rätt osäker här vad som ändras)
Slutade med att den vart dyngsur bara

Vad äre för fel? Vad bör jag labborera mer med?
Vart bör soppa trycket ligga på?

3Liters 6cyl, 1000cc lågohm.
Användarvisningsbild
Eddie
För mycket laddtryck
Inlägg: 250
Blev medlem: tis dec 16, 2003 9:40 pm
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Eddie »

Den bör gå att starta och hålla vid liv med mappen som ligger i från början. Anvädner du "uträknaren" för req_fuel genom att skriva in spridarstorlek och motorvolym mm ska också det duga för att få motorn att gå.

Soppatrycket ska (vid 0 bar övertryck) vara det som spridarna är specade vid oftast 3 eller 3.7 bar.

Har du några spridarmotstånd eller ställt in det där joxet i megatune som behövs för att det ska gå köra med lågohm spridare?
Miikael
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 56
Blev medlem: ons dec 16, 2009 9:09 pm

Inlägg av Miikael »

Eddie skrev:Den bör gå att starta och hålla vid liv med mappen som ligger i från början. Anvädner du "uträknaren" för req_fuel genom att skriva in spridarstorlek och motorvolym mm ska också det duga för att få motorn att gå.

Soppatrycket ska (vid 0 bar övertryck) vara det som spridarna är specade vid oftast 3 eller 3.7 bar.

Har du några spridarmotstånd eller ställt in det där joxet i megatune som behövs för att det ska gå köra med lågohm spridare?
Eftersom bilen bara dog när jag gjorde "uträkningen" till req_feul så labborerade jag, den går juh bättre med mkt högre req_feul, fick 3.5 med uträknaren.

Kör inte med motstånd, tror jag har ställt in spridarna rätt...
Miikael
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 56
Blev medlem: ons dec 16, 2009 9:09 pm

Inlägg av Miikael »

Har glömt skriva att han går bara med spjället stängt. kör inte med tomgångsmotor heller.
Användarvisningsbild
JohanK
Forumsberoende
Inlägg: 1929
Blev medlem: lör sep 05, 2009 7:11 pm
Ort: Markaryd

Inlägg av JohanK »

Har du ställt in och kollat så att TPS-givaren stämmer? , kan ju hända att den är polvänd och går baklänges.

Spridarna ska om lågohmiga stå på

Injector Opening Time 1.0ms
PWM Time Threshold 1,0ms
PWM Current Limit 75% eller 30% om du har flyback på kortet (MS V3 och framåt)
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Miikael
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 56
Blev medlem: ons dec 16, 2009 9:09 pm

Inlägg av Miikael »

JohanK skrev:Har du ställt in och kollat så att TPS-givaren stämmer? , kan ju hända att den är polvänd och går baklänges.

Spridarna ska om lågohmiga stå på

Injector Opening Time 1.0ms
PWM Time Threshold 1,0ms
PWM Current Limit 75% eller 30% om du har flyback på kortet (MS V3 och framåt)
Jag har inte flyback.
Kör på dom värderna redan.

Men fick igång den förut, nästan lite pinsamt fel.
Saknade hela Ve-tablen 8)

Fick lite nya problem nu, märkte att instrumentpanelen inte funkar :P
Har även problem med att bb-lamdban lägger av efter typ 1min..
Skriv svar