Trigger problem löst, nu tempgivar strul MS2 V3

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Trigger problem löst, nu tempgivar strul MS2 V3

Inlägg av Wikstrom »

Någon som har schysst koll på MS/megatune i norrbotten som man hjälpa en stackars jävel med ett trilskandes MS2 v3 extra kod


löst ovanstående problem nu men har fått nya problem med tempgivarna insugstemp och vatten tempen, ska i thermistor calibrate lägga in vad dom har för värden vid olika temperaturer så sparar den aldrig det i ECUn går heller inte att ändra från Farenheit till Celsius.. ? eller måste jag boota boxen igen?
Senast redigerad av Wikstrom den lör jul 17, 2010 10:37 pm, redigerad totalt 2 gång.
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: Hejjare på MS i norrbotten?

Inlägg av Dennis Öhman »

Wikstrom skrev:Någon som har schysst koll på MS/megatune i norrbotten som man hjälpa en stackars jävel med ett trilskandes MS2 v3 extra kod
Du finns i boden va? Kolla med Jiiim på forumet, eller Gustav..
Dänniz 073-8447664
Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Inlägg av Wikstrom »

joo jim känner jag, satt just o snacka me han över msn, han hjälper mig med att mappa, men du strular sprutet sp hade behövt lite hjälp med det och de var han inte lika säker på..
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
jol
Forumsberoende
Inlägg: 1314
Blev medlem: ons jan 31, 2007 11:35 am
Ort: Luleå

Inlägg av jol »

Fråga här på forumet om du får problem
Peter Strandberg
Alfa kombi
Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Inlägg av Wikstrom »

Skulle behöva en start mapp, för den vill fan inte starta med det jag har kokat ihop, har tändning, varv, bränsle osv, men den bara spottar hostar och fräser när man försöker starta.
Sprut= MS2 v3 2.0.1 extrakod
Motor=
volvo 16v 10:1 kompad
4st tändsteg på seperat spolar waste fire
800cc spridare
E85
60-2 trigger med induktivgivare
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
jol
Forumsberoende
Inlägg: 1314
Blev medlem: ons jan 31, 2007 11:35 am
Ort: Luleå

Inlägg av jol »

Wikstrom skrev:Skulle behöva en start mapp, för den vill fan inte starta med det jag har kokat ihop, har tändning, varv, bränsle osv, men den bara spottar hostar och fräser när man försöker starta.
Sprut= MS2 v3 2.0.1 extrakod
Motor=
volvo 16v 10:1 kompad
4st tändsteg på seperat spolar waste fire
800cc spridare
E85
60-2 trigger med induktivgivare
ändra bara req_fuel tills den startar, om det inte är nåt annat fel dvs.

Testa med startgas att du har tändningsdelen i ordning (kopplar ur spridarkontakterna)
Peter Strandberg
Alfa kombi
Wikstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 490
Blev medlem: mån maj 17, 2010 3:27 pm
Ort: Boden

Inlägg av Wikstrom »

med tempgivarna insugstemp och vatten tempen, ska i thermistor calibrate lägga in vad dom har för värden vid olika temperaturer så sparar den aldrig det i ECUn går heller inte att ändra från Farenheit till Celsius.. ? eller måste jag boota boxen igen?
Johannes wikström
0768486335

"Så en Rejäl vebo är ett måste i vart hushåll om de ska bli nå ordning på livet." - Jonas N
Skriv svar