kopplingschema Lh 2.4 till db37 adapter för megasquirt...!
Moderator: backeliten
kopplingschema Lh 2.4 till db37 adapter för megasquirt...!
tjo tänkte kolla om de är nån som gjort denna lösningen när ni kopplat in ms sprut å har kvar kopplingsscheman mellan orginal kontakten å ms härvan har sök runt lite men verkar som alla länkar som verkar va vettiga inte går å öppna..bilen ifrågan är en 245a 90a som ja stoppat i en b230ft från en 740 turbo 89.. sprutet är ett ms1v3 med 029 extra kod ska köra me orginal vr givare..!
Re: kopplingschema Lh 2.4 till db37 adapter för megasquirt..
Det finns inget sätt att göra det rakt av då LH2,4 bara är insprutningen och tändningen sköts av ett eget styrdon. vevaxelgivaren går till tändstyrdonet och en digital signal skickas mellan styrdonen för att ge bränsleboxen varvtalssignal.
På 740 sitter dessuom boxarna separareade. (ena under ratten och den andra vid passagerardörren.) antar att de sitter mer samlade på 240.
SPridarna drivs med gemensamt på LH2.4. (alla kablar skarvas ihop i kabelstammen och sitter bara på en pinne i styrdonshandsken)
På Volvobilar har jag alltid byggt ny härva.
Klart m
På 740 sitter dessuom boxarna separareade. (ena under ratten och den andra vid passagerardörren.) antar att de sitter mer samlade på 240.
SPridarna drivs med gemensamt på LH2.4. (alla kablar skarvas ihop i kabelstammen och sitter bara på en pinne i styrdonshandsken)
På Volvobilar har jag alltid byggt ny härva.
Klart m
jo så långt är ja me att man måste dra lite extra kablar samt att spridarna sitter på en pin i orginal härvan ..!så man får dra egna kablar till dom samt att man byter tps å dra egna kablar till lufttempgivaren ..240in har styrboxarna på samma sida en uppe under handsfacket å den andra nere vid fötterna på passagerasidan ..! verkar som min kabelhärva från ms et är nån lustig modell stämmer inte överens me kopplingsschemat som finns tex på megasquirt.se ...!
du har inget pin out kopplingsscheman har hitta typ två olika så är lite osäker på vilket som stämmer va inne på den lokala vovlo handlaren å frågade om dom kunde fixa ett till min men skulle åter komma nästa vecka för besked om de gick å lösa..!
eller några fler alternativ på ms 1v3 scheman..? mvh
du har inget pin out kopplingsscheman har hitta typ två olika så är lite osäker på vilket som stämmer va inne på den lokala vovlo handlaren å frågade om dom kunde fixa ett till min men skulle åter komma nästa vecka för besked om de gick å lösa..!
eller några fler alternativ på ms 1v3 scheman..? mvh
Jag kan nog ordna ett pin-schema för volvon.
Kolla här annars.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 2&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 2&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
hittade den pin out en me men den länken funkar inte för mig..!
Hej
Adapterkablen till Megasquirt 2 V3.0 för Volvo B230FT LH2.4 är uppfunnen så ni slipper klydda med det elektriska själva.
Jag har sålt MS boxar ett tag och tillverkade kablen då efterfrågan kom.
Allt är testat och fungerar prima. Även men originala VR-givaren efter massa tester.
Du styr även originala tändningen med Megasquirt.
Allt du behöver göra är att säga vad för spridare du har så jag kan programmera boxen till dig.
Sen är det bara att koppla in alla kontakterna efter en enkel manual som jag skickar med.
Installationen tar 10min för dig sen är det bara att vrida om nyckeln och köra.
Kan hända att du får mixtra lite med kallstartinställningarna men det har ända fungerat hyfsat i testerna.
Sen bör du mappa in bilen då mappen som följer med är något fet i bränslet.

Hör av dig på min mail vid instresse.
Mvh
Christoffer H
christoffer@htec.nu
Adapterkablen till Megasquirt 2 V3.0 för Volvo B230FT LH2.4 är uppfunnen så ni slipper klydda med det elektriska själva.
Jag har sålt MS boxar ett tag och tillverkade kablen då efterfrågan kom.
Allt är testat och fungerar prima. Även men originala VR-givaren efter massa tester.
Du styr även originala tändningen med Megasquirt.
Allt du behöver göra är att säga vad för spridare du har så jag kan programmera boxen till dig.
Sen är det bara att koppla in alla kontakterna efter en enkel manual som jag skickar med.
Installationen tar 10min för dig sen är det bara att vrida om nyckeln och köra.
Kan hända att du får mixtra lite med kallstartinställningarna men det har ända fungerat hyfsat i testerna.
Sen bör du mappa in bilen då mappen som följer med är något fet i bränslet.

Hör av dig på min mail vid instresse.
Mvh
Christoffer H
christoffer@htec.nu
-
- Ganska mycket laddtryck
Vad är priset på en såndan härva för volvo 245 med b21et och Ms1 V.3, Karossen är en 91 med Lh2,4.
Hej
Bara adapterkabeln kostar 2900kr.
I det priset ingår TPS-givare, lufttempgivare, vaccumslang,
mappningskabel, säkring, diverse kontakter och manual med bilder.
Du slipper klydda med bilens elsystem och kan enkelt koppla in och ut
kabelhärvan. Kabelhärvan använder bilens befintliga reläer.
Glöm inte att boxen måste vara anpassad efter VR-givare och styrning
av en tändspole.
Vill ni köpa en färdigmodda box Megasquirt MS2 V3.0 som är färdigkonfiguerad och med startmappar så säljer jag det också.
Garanti på 2 år lämnas.
Pris: 3900kr
Adapterkabeln fungerar och är testad till MS2.
Bör även fungera till MS1 med V3.0-kortet då det är samma
ben konfigurationer.
Mvh
Christoffer
Bara adapterkabeln kostar 2900kr.
I det priset ingår TPS-givare, lufttempgivare, vaccumslang,
mappningskabel, säkring, diverse kontakter och manual med bilder.
Du slipper klydda med bilens elsystem och kan enkelt koppla in och ut
kabelhärvan. Kabelhärvan använder bilens befintliga reläer.
Glöm inte att boxen måste vara anpassad efter VR-givare och styrning
av en tändspole.
Vill ni köpa en färdigmodda box Megasquirt MS2 V3.0 som är färdigkonfiguerad och med startmappar så säljer jag det också.
Garanti på 2 år lämnas.
Pris: 3900kr
Adapterkabeln fungerar och är testad till MS2.
Bör även fungera till MS1 med V3.0-kortet då det är samma
ben konfigurationer.
Mvh
Christoffer
Kommit på en lösning så man bara behöver bygga en adapter för å ansluta egna kablar till spridare samt till lufttempen . . Kommer lägga upp en tråd hur vi gick tillväga längre fram
har gjort så i min 245a med lh 2.4 gjorde på följande sätt slaktade en bränslebox å behöll endast kontaken mot kabel härvan sen googlade ja fram ett kopplingsschema till sprutet samt pin out schema på vad kontaktens olika stift går till sen kopplingsscheman på mset som i mitt fall är ett ms1v3 029 me extra kod ..sen löde ja dit kablarna från mset på kontakten efter pin out schemat ..fick även använda tre stift i ezk116 kontaktstycket(tändboxen) men gjorde de enkelt för mig å använde mig av kabelskor som passade på stiften ..sen hade ja sen innan klippt kablen till lmm för att förlänga kabelstammen då planen inte var å köra me eftermarknadssprut ..så tog ja reda på vilka stift i kontaktstycket som gick till lmm å där ifrån kopplade ja in kablarna till spridarna samt till lufttempgivaren ..fick även bygga en adapter mellan orginal tps kontakten å borsch 001 tps en för å kunna använda den borsch tps en behöver man för att den som sitter inte är linjär samt att bilen ger 10v spänning till tps en medans ms et bara vill ha 5v här är lite hur ja har gått till väga när ja installerade ms i min bil..mvh