MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

wiell
För mycket laddtryck
Inlägg: 220
Blev medlem: tis maj 24, 2011 8:16 pm

Sv: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av wiell »

Nä, gillar produkten bara. ;-)
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av Mattias J »

Ja det verkar så på de flesta forumen ;)
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
wiell
För mycket laddtryck
Inlägg: 220
Blev medlem: tis maj 24, 2011 8:16 pm

Sv: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av wiell »

Jaså? Är det så intressant att ha koll på vad jag skriver. .. ;-)

Räcker med off topic nu.
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av Mattias J »

Går inte att missa ;)
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
ERIK_740t5
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: ons dec 24, 2008 8:45 pm
Ort: Jönköping

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av ERIK_740t5 »

wiell kanske jobbar på maxxtuning :roll:
Mini-Honda
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: ons aug 14, 2013 11:26 am

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av Mini-Honda »

Hej,

Maxxtuning skrev:

Aktiv knackreglering kommer aldrig komma till MaxxECU, det går inte lösa på ett säkert sätt med alla olika typer utav motorer som det kommer köras på.
Att ge användaren ett värde att förlita sig på som är såpass osäkert är ingen vidare bra ide.
Biltilverkarna lägger troligtvis ner tusentals timmar på EN enda motor för att få fram korrekta knacktabeller.
Självlärande system är som sagt ingenting vi förespråkar, för det kommer inte någonsin kunna fungera tillförlitligt i praktiken, inte på racemotorer.


Kommer inte ens knack-sensor-ingångar finnas? För t.ex. larm?
MoTec och har G4 Link har ju detta, t.o.m. med closed loop. Jag vet flera "high-end"-trimmare som använder (med framgång) dessa funktioner på kraftigt trimmade motorer.
Inte nödvändigtvis på drag-motorer, men inte alla kör på strippen :hihi:
Detta kräver en hel del in-trimning på en motor för att funka bra, men det borde väl ändå vara med? Speciellt om ni tänker sälja utomlands.

Hur är det med DBW? ("e-gas")? Något som är planerat?

Väldigt sugen på att byta till detta, men några saker som saknas ännu för min motor (Honda K20A2).
Vore toppen med ett svenskt system med support "på plats"!

Snygg PC-SW!

Mvh,
Micke
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av Kadett4wd »

Det finns två olika accpumpstabeller beroende på motortemp i dta.
Min ruskade igång i -15 utan bekymmer, om nu det är nåt att skryta med.
I mina ögon vansinnigt att starta en racemotor kallare än +10
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av freddan302 »

Såg för ett tag sen dom tillverkat 500st enheter nu..
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av super7 »

Kadett4wd skrev:I mina ögon vansinnigt att starta en racemotor kallare än +10
+1 På det.

Hjälper en rally åkare med insprutningen på Seat:n, har följt med på X-antal tävlingar så man har ju sett
ett och annat misslyckat startförsök när det varit kallt ute.... och nu pratar jag om ner mot -20 typ.

Sen finns det förare som tänker till :thumbright: Stefan är en av dom. I rally bussen sitter det en konverter 12-220
monterad, så på vägen till tävlingen är motorvärmaren igång på Seat:n så det blir aldrig nån kallstart då.


//Nisse
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av Jens Gustavsson »

hitta denna tråd som är 8 år gammal där max ecu just kommit igång. kul att det blivit ett sånt bra svenskt insprutnings system som följer med i utvecklingen!

Har kört många motorer med max ecu i dynon och än fast jag inte är nån specialist på det så är det väldigt lätt mappat och man hittar och förstår det mesta ganska fort!

lätt att hoppa mellan mappar och loggar då man fintunar i alla möjliga mappar! fin instruktionsbok också och el skeman som även "ej elektriker" förstår.

om man ska klaga på nått som tommy lur va inne på redan för 8 år sen är möjligtvis en värre mapsensor direkt i burken så man slipper ha externa mapsensorer då man turboladdar lite hårdare.

väldigt imponerad att det är så stort ute i MC dragrace värden också!

mvh jens
Cedric
För mycket laddtryck
Inlägg: 121
Blev medlem: lör nov 05, 2011 11:34 pm

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av Cedric »

Verkligen imponderande, börjar bli bra fart internationellt där man ser många lovorda systemet, alltid kul. Skulle vara intressant att veta hur många enheter dom säljer?
Porsche 924 turbo
OttoB
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: fre okt 03, 2014 10:20 am

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av OttoB »

Bra serviis, svarar snabbt till email.
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av dundersmurfen »

Är det bara jag som tycker att nåt har hänt det senaste 2år kanske. Innan dess kunde jag liksom höra på motorn att den gick med ett maxx, rätt säker på att det har med bränslet att göra. Den gick liksom mjukare med ett maxx än något annat. Men det är borta och jämfört med innan så är det väldigt svårt att få lambda att ligga stabilt och snyggt. Bränslemapparna blir puckelpistar, så var det inte förr.

Det mesta annat funkar bra, och det är kul med alla avancerade funktioner
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av Jens Gustavsson »

har du kollat spridarna de kan bli kass på kort tid i vissa bilar? svårt att tro att det har med insprutet att göra.
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem

Inlägg av dundersmurfen »

Nu menar jag inte 1 bil. Mera generellt bland kundbilar. Brukar provflöda spridare om kunden inte går i god för dom eller dom är nya. Men gillar att testa spridarna själv även om dom är nya, det är trevligt att veta om dom små skillnaderna. Det är svårare att mäta skillnaden i luftflöde mellan cylindrar och det ändras hela tiden.. Men all data man kan ha är trevlig när man finjusterar eller felsöker
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Skriv svar