B230 8v tändningssänkning vridmax?

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Patrik H
Forumsberoende
Inlägg: 1283
Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Ort: Götene

Re: B230 8v tändningssänkning vridmax?

Inlägg av Patrik H »

så här körde ja min ascona med b21 BF98 schwitser 54/56 pulsplittat grenrör 42mm filad 530 k-kam tretum hela vägen. väldigt snäll kurva hörde aldrig nå spik men gick riktigt bra , rita lätt i 100 blås , 100-150 ca 3sek. ja ökade lite på höga varv sista tiden. laddade 1,55 hade det vid 4100 3an

Bild
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende
Inlägg: 676
Blev medlem: fre jul 03, 2009 6:23 pm
Ort: Haninge

Re: B230 8v tändningssänkning vridmax?

Inlägg av Deztallica »

Om din ritade i 100km/h på 1.55 bar så är det något som verkligen inte står riktigt till med min motor. Förvisso är det ett containerfartyg men den släpper inte gärna alls.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Patrik H
Forumsberoende
Inlägg: 1283
Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Ort: Götene

Re: B230 8v tändningssänkning vridmax?

Inlägg av Patrik H »

Har du prövat låsa tändningen på 20 grader och strobbat på tomgång men även på höga varv , så det stämmer . min sjönk 7 grader vid 7000 varv . blev skit slö . fick fylla i latency 60 Us
Användarvisningsbild
Deztallica
Forumsberoende
Inlägg: 676
Blev medlem: fre jul 03, 2009 6:23 pm
Ort: Haninge

Re: B230 8v tändningssänkning vridmax?

Inlägg av Deztallica »

Jag kollade snabbt med strobben och varvade lite och den stämde. Men inte varvade jag så mycket inte.
Det ska jag kolla igen.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Användarvisningsbild
thomass
För mycket laddtryck
Inlägg: 200
Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Ort: Härnösand

Re: B230 8v tändningssänkning vridmax?

Inlägg av thomass »

Deztallica skrev:Jag kollade snabbt med strobben och varvade lite och den stämde. Men inte varvade jag så mycket inte.
Det ska jag kolla igen.
Hej!
Lyfter denna tråd då jag upptäckt att min tändning vandrar på varv. Men hur fasiken hittar jag inställningarna för latency på MS1v3? Eller finns det inte ens på 1:an? Jag använder tunerstudio.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Thomas Sörensen
Användarvisningsbild
thomass
För mycket laddtryck
Inlägg: 200
Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Ort: Härnösand

Re: B230 8v tändningssänkning vridmax?

Inlägg av thomass »

Hej!
Lyfter denna tråd då jag upptäckt att min tändning vandrar på varv. Men hur fasiken hittar jag inställningarna för latency på MS1v3? Eller finns det inte ens på 1:an? Jag använder tunerstudio.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Thomas Sörensen
chybber
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: lör mar 16, 2013 7:13 pm

Re: B230 8v tändningssänkning vridmax?

Inlägg av chybber »

thomass skrev:Hej!
Lyfter denna tråd då jag upptäckt att min tändning vandrar på varv. Men hur fasiken hittar jag inställningarna för latency på MS1v3? Eller finns det inte ens på 1:an? Jag använder tunerstudio.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Testa polvända vr givaren.
Patrik H
Forumsberoende
Inlägg: 1283
Blev medlem: ons mar 01, 2006 7:09 pm
Ort: Götene

Re: B230 8v tändningssänkning vridmax?

Inlägg av Patrik H »

Hehe
Sålde min bil 2012 . Den hade MS1 v2.2 och har inte kollat på något MS sedan dess så jag minns inte :)
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: B230 8v tändningssänkning vridmax?

Inlägg av ogge »

lämna in boxen och uppgradera till ms2 processorn. brukar göra susewn då den är snabbare än ms1 .
när vi grejat har de vart i princip omöjligt att ha helt stadig tändning på ms1
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Skriv svar