Modifiera LH / EZK med Tunerpro
Moderator: backeliten
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 144
- Blev medlem: fre nov 04, 2011 10:57 pm
- Ort: Bergen Norge
Modifiera LH / EZK med Tunerpro
Tenkte jeg skulle dra igang en tråd om chipping/mapping av LH2.4/EZK som finnes i vanlige 2-7-9 serie volvo både med og uten turbo.
Inspirasjon og mye av informasjonen er hentet fra lignende tråd på Turbobricks forumet: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=227153" onclick="window.open(this.href);return false;
jeg har selv brukt mye tid der de siste par årene.
ANSVARSFRASKRIVELSE:
Det er fullt mulig å ødelegge ECU,din motor,din bil etc om du er uforsiktig eller uheldig!
Kjør ikke alene mens du holder på med mapping, få en kompis til å hjelpe deg!
Unngå å gjøre endringer mens motor er igang , dette kan føre til uante og uønskede resultater !
Hva er poenget og hvorfor skal jeg gjøre det ??
Alle som har holdt på og modifisere/trimme sin Volvo med LH har før eller siden støtt på problemer enten ved at de har byttet til større AMM eller dyser eller det at Volvo har gjort en dårlig jobb eller rar prioritering ved oppsett av programvare i LH Jetronic.
EZK lider i mindre grad av dette men også her kan det fort bli nødvendig å endre på tenningsmapp.
Siden bilene begynner å bli såpass gamle og fordi LH ikke egentlig ble noe særlig utbredt så finnes det lite informasjon på nett om hvordan det virker og hva man kan gjøre.
Hvorfor skal jeg holde på med dette ?
Det er interessant og lærerikt samtidig som man kanskje har blitt en "gammal envis gubbe"
som ikke synes Volvo med FWD er noe.
Hvorfor ikke bruke en ettermarkeds ECU da ?
Hvor er moroen i det og hvorfor gjøre som alle andre
I tillegg så virker systemet helt fint til 90% av det det skal gjøre så hvorfor ikke prøve å korrigere
de siste 10% som man ikke er fornøyd med.
SUPERT ! Hva trenger jeg da ???
1. 1 stk Volvo med RWD og LH2.4 (både 5-serie og 9-serie ECU kan brukes)
2. E(EPROM) brenner/leser (her kan det være lurt å kjøpe en som er enkel å bruke)
Denne har jeg og den kan anbefales !!
3. Tunerpro RT v5 (gratis program som kan lastes ned fra http://www.tunerpro.net" onclick="window.open(this.href);return false;)
Dersom du synes programmet er nyttig kan du registrere det ved å donere 39 dollar
Dette fjerner den 10 sek reklamepausen før programmet starter ellers er alt likt !
4. Bredbåndslambda !!!
Uten dette er det omtrent som å jobbe med bind for øynene.
Jeg er godt fornøyd med min TechEdge men her er det masse å velge i.
5. XDF og BIN filer, dette finner du bla på http://www.jetronic.info" onclick="window.open(this.href);return false; eller du bruker EPROM leseren din til å
lese ut din originale map fra chip'en
6. Nye chip til å brenne programmet (BIN) ditt på
Et greit chip å bruke er 27FS512 som kan slettes direkte i brenneren din
Du trenger ikke UV lampe for å nullstille denne.
7. Last ned IpDowns lille program "LH-studio" fra http://www.jetronic.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette bruker du til å korrigere checksum i BIN før du laster den opp i Ostrich eller på Eprom
Hvis ikke checksum er korrekt så tennes feilkode lampen og LH går i nødmodus.
LH-studio kan og brukes til å endre på mapper samt lese live hva som skjer i programmet.
Dette kalles tracing og er nyttig når en ønsker å følge med på hva som skjer.
Tunerpro har samme funksjonalitet men er litt tregere i oppdatering
OPTION
8. Emulator: Her bruker jeg Ostrich 2.0 fra http://www.moates.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne plugges rett i sokkel for EPROM og fungerer som en EPROM for ECU.
Du gjør endringer på PC og laster deretter rett inn i Emulatoren uten å trenge EPROM
Når du er fornøyd så kan du brenne det ferdige programmet til en EPROM og ta bort Ostrich'en.
9. Chipbar EZK
Dette er ikke nødvendig om du bare skal endre på LH hjernen.
Har du høyt ladetrykk eller en heftig sugemotor så kan dette fort bli nødvendig !
Hvilke ECU kan brukes ??
Alle vanlige 5xx eller 9xx kan man finne XDF til eller BIN på http://www.jetronic.info" onclick="window.open(this.href);return false;
HJELP jeg har 16v...
16v NA er ikke godt dokumentert siden de er svært få men har du noe du har funnet ut så skriv en tråd om det her eller send meg et PM så skal jeg hjelpe med XDF. 950 ECU fra 2 liter 16v er unntaket, her finns god dokumentasjon
Jeg er ny på dette, hva betyr egentlig XDF, BIN eller EPROM ???
Alle LH2.4 serie ECU har en 27C256 kompatibel Eprom chip, enkelt sagt er dette 70 tallets svar på et minnekort som kun inneholder en liten fil. Denne filen består både av kode (operativsystem) og data (map'er). Hvis du åpner en BIN fil i en Hex Editor (feks den som er inkludert i Tunerpro) så blir du ikke så mye klokere. En BIN fil består bare av en lang rekke med tall som ikke gir deg noen spesiell mening. Her er det en XDF kommer inn å hjelper deg, den oversetter eller forteller Tunerpro hvor og hvordan vi skal forstå hva alle disse tallene betyr og hvordan vi kan bruke dem.
Siden LH systemet er Bosch sitt eget produkt og det ikke er mulig å få noe informasjon derfra om hvordan ting virker så er alt som har bitt funnet ut et resultat av frivillig innsats. Mange personer har brukt tid å krefter på å "hacke" kode eller prøve ut hva som skjer om en endrer på ting.
En vanlig LH bin består normalt av 2 deler, den første biten inneholder "operativsystemet" som styrer ECU og del 2 som er data eller map som vi populært kaller dem. Kodebiten er det vanligvis ikke noe behov for å endre, det er mappene vi er mest interessert i.
Siden programmerere ikke jobber direkte med Hex kode men kompilerer "oversetter" det til hex kode etter programmet er revidert så finnes det svært mange versjoner av LH programvare. Dette gjør at en chip for en 9xx serie ECU godt kan passe i mange 9xx ECU typer mens en XDF gjerne bare vil kunne brukes til akkurat den versjonen den er laget for, eksempel en XDF for 962 passer ikke til 984.
Når du har brukt Tunerpro en stund blir alt dette MYE enklere å forstå.
Enkelt sagt er en XDF en konfigurasjon som forteller Tunerpro hvor mapper er plassert slik at vi enklere kan gjøre de ønskede endringer.
Hvordan bruker jeg alle disse tingene da ???
Først laster du ned programmet Tunerpro og installerer det.
Finn en egnet BIN og XDF på feks http://www.jetronic.info" onclick="window.open(this.href);return false; og last dem ned til din PC.
Start Tunerpro og vent til 10 sek festbremsen er ferdig
Jeg har installert Tunerpro og funnet frem en BIN og en XDF , hva nå ??
Det er to måter en kan gjøre det på: Den ene er å endre på parametere i Tunerpro,korrigere checksum og brenne en chip for å teste. Den andre og den jeg foretrekker er å benytte en emulator som feks Ostrich og laste det korrigerte programmet opp til denne for så å prøve resultatet. I teorien kan du endre på mapper mens motor går men min erfaring er at det skaper alltid problemer og LH hjernen kan tilslutt bli helt forvirret....
Da er det kun en "hard reset" ved å fjerne plusskabel fra batteriet i 5 min som hjelper. Den metoden som virker best for meg er å endre map osv i tunerpro eller LH studio, dersom du lager endringene i tunerpro må du lagre bin som feks "test1.bin" deretter åpne den i LH-studio. Når filen åpnes får du en melding om at checksum er feil og spørsmål om du vil endre og lagre, svar ja og evt "upload" bin til emulator.
Da skulle alt væreklart til å starte og kjøre
Evt kan du aktivere tracing i LH studio og følge live med på hva som skjer i mappene.
Hva med EZK da ?
Prosessen er helt den samme men her slipper du å rote med checksum siden EZK ikke kontrollerer dette. Åpne en BIN fra den motortypen du skal bruke og endre tenningsmapp til det du behøver. Her gjelder samme forhold som med LH, XDF må passe til den BIN du skal begynne med. En 207 XDF kan ikke brukes på en 208 BIN osv
Stort mer enn hoved tenningsmapp er vel heller ikke nødvendig å endre på siden EZK fungerer ganske ok.
Nå har jeg fått Ostrich'en i posten...HJELP HVA GJØR JEG ?
Først går du på denne siden og laster ned den nyeste driveren og installerer den.
http://www.moates.net/usb-device-drivers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pakk tingene ut av esken og plugg USB kabelen inn i Ostrich og PC. Da skal PC kjenne igjen Ostrich som en seriell port og installere den automatisk. Start opp Tunerpro og se at programmet finner den.
Dersom du ser denne teksten nederst
da kan du prøve å trykke her
da skal denne teksten komme opp
Åpne deretter din ønskede BIN og XDF som du har funnet på nettet eller annet sted.
Last opp BIN til Emulator
Da ser en denne meldingen om alt er ok
Start deretter emulering
Da skal du se denne meldingen
Da kan du løse ut Ostrich fra PC med å trykke på "release emulation hardware" i tools menyen
Deretter kan du starte på monering av Ostrich i enten EZK eller LH:
Her er chip du må ta ut ifra LH
Da ser det slik ut, merk deg hakket "notch" i ytterkant av chip sokkel
Kabelen monterer du slik med den røde stripen utover, samme vei som hakket i sokkel
Avhengig av hvordan du velger å få flatkabelen ut av boksen kan det være nødvendig med litt beskyttelse
Monter flatkabel inn i ostrich, pass på at kabel kommer riktig vei (han på kabel i hun på ostrich)
Monter deretter USB kabel og gjør fast med duct tape el lignende.
Ferdig !
Monter ECU i bil og kjør
Lykke til og del dine resultater og erfaringer med andre slik at vi hjelper hverandre
Dersom du finner ut noe som ikke er beskrevet før så skriv en snutt her på forumet eller send meg ent PM
så kan jeg putte det inn i eksisterende XDF.
Kommentarer både positive og negative får du gjerne gi
og om du ønsker at noe skal forbedres i beskrivelsen så si gjerne ifra så skal jeg prøve å ordne det.
MvH
Jens B
Inspirasjon og mye av informasjonen er hentet fra lignende tråd på Turbobricks forumet: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=227153" onclick="window.open(this.href);return false;
jeg har selv brukt mye tid der de siste par årene.
ANSVARSFRASKRIVELSE:
Det er fullt mulig å ødelegge ECU,din motor,din bil etc om du er uforsiktig eller uheldig!
Kjør ikke alene mens du holder på med mapping, få en kompis til å hjelpe deg!
Unngå å gjøre endringer mens motor er igang , dette kan føre til uante og uønskede resultater !
Hva er poenget og hvorfor skal jeg gjøre det ??
Alle som har holdt på og modifisere/trimme sin Volvo med LH har før eller siden støtt på problemer enten ved at de har byttet til større AMM eller dyser eller det at Volvo har gjort en dårlig jobb eller rar prioritering ved oppsett av programvare i LH Jetronic.
EZK lider i mindre grad av dette men også her kan det fort bli nødvendig å endre på tenningsmapp.
Siden bilene begynner å bli såpass gamle og fordi LH ikke egentlig ble noe særlig utbredt så finnes det lite informasjon på nett om hvordan det virker og hva man kan gjøre.
Hvorfor skal jeg holde på med dette ?
Det er interessant og lærerikt samtidig som man kanskje har blitt en "gammal envis gubbe"
som ikke synes Volvo med FWD er noe.
Hvorfor ikke bruke en ettermarkeds ECU da ?
Hvor er moroen i det og hvorfor gjøre som alle andre
I tillegg så virker systemet helt fint til 90% av det det skal gjøre så hvorfor ikke prøve å korrigere
de siste 10% som man ikke er fornøyd med.
SUPERT ! Hva trenger jeg da ???
1. 1 stk Volvo med RWD og LH2.4 (både 5-serie og 9-serie ECU kan brukes)
2. E(EPROM) brenner/leser (her kan det være lurt å kjøpe en som er enkel å bruke)
Denne har jeg og den kan anbefales !!
3. Tunerpro RT v5 (gratis program som kan lastes ned fra http://www.tunerpro.net" onclick="window.open(this.href);return false;)
Dersom du synes programmet er nyttig kan du registrere det ved å donere 39 dollar
Dette fjerner den 10 sek reklamepausen før programmet starter ellers er alt likt !
4. Bredbåndslambda !!!
Uten dette er det omtrent som å jobbe med bind for øynene.
Jeg er godt fornøyd med min TechEdge men her er det masse å velge i.
5. XDF og BIN filer, dette finner du bla på http://www.jetronic.info" onclick="window.open(this.href);return false; eller du bruker EPROM leseren din til å
lese ut din originale map fra chip'en
6. Nye chip til å brenne programmet (BIN) ditt på
Et greit chip å bruke er 27FS512 som kan slettes direkte i brenneren din
Du trenger ikke UV lampe for å nullstille denne.
7. Last ned IpDowns lille program "LH-studio" fra http://www.jetronic.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette bruker du til å korrigere checksum i BIN før du laster den opp i Ostrich eller på Eprom
Hvis ikke checksum er korrekt så tennes feilkode lampen og LH går i nødmodus.
LH-studio kan og brukes til å endre på mapper samt lese live hva som skjer i programmet.
Dette kalles tracing og er nyttig når en ønsker å følge med på hva som skjer.
Tunerpro har samme funksjonalitet men er litt tregere i oppdatering
OPTION
8. Emulator: Her bruker jeg Ostrich 2.0 fra http://www.moates.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne plugges rett i sokkel for EPROM og fungerer som en EPROM for ECU.
Du gjør endringer på PC og laster deretter rett inn i Emulatoren uten å trenge EPROM
Når du er fornøyd så kan du brenne det ferdige programmet til en EPROM og ta bort Ostrich'en.
9. Chipbar EZK
Dette er ikke nødvendig om du bare skal endre på LH hjernen.
Har du høyt ladetrykk eller en heftig sugemotor så kan dette fort bli nødvendig !
Hvilke ECU kan brukes ??
Alle vanlige 5xx eller 9xx kan man finne XDF til eller BIN på http://www.jetronic.info" onclick="window.open(this.href);return false;
HJELP jeg har 16v...
16v NA er ikke godt dokumentert siden de er svært få men har du noe du har funnet ut så skriv en tråd om det her eller send meg et PM så skal jeg hjelpe med XDF. 950 ECU fra 2 liter 16v er unntaket, her finns god dokumentasjon
Jeg er ny på dette, hva betyr egentlig XDF, BIN eller EPROM ???
Alle LH2.4 serie ECU har en 27C256 kompatibel Eprom chip, enkelt sagt er dette 70 tallets svar på et minnekort som kun inneholder en liten fil. Denne filen består både av kode (operativsystem) og data (map'er). Hvis du åpner en BIN fil i en Hex Editor (feks den som er inkludert i Tunerpro) så blir du ikke så mye klokere. En BIN fil består bare av en lang rekke med tall som ikke gir deg noen spesiell mening. Her er det en XDF kommer inn å hjelper deg, den oversetter eller forteller Tunerpro hvor og hvordan vi skal forstå hva alle disse tallene betyr og hvordan vi kan bruke dem.
Siden LH systemet er Bosch sitt eget produkt og det ikke er mulig å få noe informasjon derfra om hvordan ting virker så er alt som har bitt funnet ut et resultat av frivillig innsats. Mange personer har brukt tid å krefter på å "hacke" kode eller prøve ut hva som skjer om en endrer på ting.
En vanlig LH bin består normalt av 2 deler, den første biten inneholder "operativsystemet" som styrer ECU og del 2 som er data eller map som vi populært kaller dem. Kodebiten er det vanligvis ikke noe behov for å endre, det er mappene vi er mest interessert i.
Siden programmerere ikke jobber direkte med Hex kode men kompilerer "oversetter" det til hex kode etter programmet er revidert så finnes det svært mange versjoner av LH programvare. Dette gjør at en chip for en 9xx serie ECU godt kan passe i mange 9xx ECU typer mens en XDF gjerne bare vil kunne brukes til akkurat den versjonen den er laget for, eksempel en XDF for 962 passer ikke til 984.
Når du har brukt Tunerpro en stund blir alt dette MYE enklere å forstå.
Enkelt sagt er en XDF en konfigurasjon som forteller Tunerpro hvor mapper er plassert slik at vi enklere kan gjøre de ønskede endringer.
Hvordan bruker jeg alle disse tingene da ???
Først laster du ned programmet Tunerpro og installerer det.
Finn en egnet BIN og XDF på feks http://www.jetronic.info" onclick="window.open(this.href);return false; og last dem ned til din PC.
Start Tunerpro og vent til 10 sek festbremsen er ferdig
Jeg har installert Tunerpro og funnet frem en BIN og en XDF , hva nå ??
Det er to måter en kan gjøre det på: Den ene er å endre på parametere i Tunerpro,korrigere checksum og brenne en chip for å teste. Den andre og den jeg foretrekker er å benytte en emulator som feks Ostrich og laste det korrigerte programmet opp til denne for så å prøve resultatet. I teorien kan du endre på mapper mens motor går men min erfaring er at det skaper alltid problemer og LH hjernen kan tilslutt bli helt forvirret....
Da er det kun en "hard reset" ved å fjerne plusskabel fra batteriet i 5 min som hjelper. Den metoden som virker best for meg er å endre map osv i tunerpro eller LH studio, dersom du lager endringene i tunerpro må du lagre bin som feks "test1.bin" deretter åpne den i LH-studio. Når filen åpnes får du en melding om at checksum er feil og spørsmål om du vil endre og lagre, svar ja og evt "upload" bin til emulator.
Da skulle alt væreklart til å starte og kjøre
Evt kan du aktivere tracing i LH studio og følge live med på hva som skjer i mappene.
Hva med EZK da ?
Prosessen er helt den samme men her slipper du å rote med checksum siden EZK ikke kontrollerer dette. Åpne en BIN fra den motortypen du skal bruke og endre tenningsmapp til det du behøver. Her gjelder samme forhold som med LH, XDF må passe til den BIN du skal begynne med. En 207 XDF kan ikke brukes på en 208 BIN osv
Stort mer enn hoved tenningsmapp er vel heller ikke nødvendig å endre på siden EZK fungerer ganske ok.
Nå har jeg fått Ostrich'en i posten...HJELP HVA GJØR JEG ?
Først går du på denne siden og laster ned den nyeste driveren og installerer den.
http://www.moates.net/usb-device-drivers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pakk tingene ut av esken og plugg USB kabelen inn i Ostrich og PC. Da skal PC kjenne igjen Ostrich som en seriell port og installere den automatisk. Start opp Tunerpro og se at programmet finner den.
Dersom du ser denne teksten nederst
da kan du prøve å trykke her
da skal denne teksten komme opp
Åpne deretter din ønskede BIN og XDF som du har funnet på nettet eller annet sted.
Last opp BIN til Emulator
Da ser en denne meldingen om alt er ok
Start deretter emulering
Da skal du se denne meldingen
Da kan du løse ut Ostrich fra PC med å trykke på "release emulation hardware" i tools menyen
Deretter kan du starte på monering av Ostrich i enten EZK eller LH:
Her er chip du må ta ut ifra LH
Da ser det slik ut, merk deg hakket "notch" i ytterkant av chip sokkel
Kabelen monterer du slik med den røde stripen utover, samme vei som hakket i sokkel
Avhengig av hvordan du velger å få flatkabelen ut av boksen kan det være nødvendig med litt beskyttelse
Monter flatkabel inn i ostrich, pass på at kabel kommer riktig vei (han på kabel i hun på ostrich)
Monter deretter USB kabel og gjør fast med duct tape el lignende.
Ferdig !
Monter ECU i bil og kjør
Lykke til og del dine resultater og erfaringer med andre slik at vi hjelper hverandre
Dersom du finner ut noe som ikke er beskrevet før så skriv en snutt her på forumet eller send meg ent PM
så kan jeg putte det inn i eksisterende XDF.
Kommentarer både positive og negative får du gjerne gi
og om du ønsker at noe skal forbedres i beskrivelsen så si gjerne ifra så skal jeg prøve å ordne det.
MvH
Jens B
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Jens B
mrjaybeeze at hotmail com
Jens B
mrjaybeeze at hotmail com
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1052
- Blev medlem: mån maj 26, 2008 8:40 am
- Ort: Karlskrona
Re: Modifiera LH / EZK med Tunerpro
Mycket fin läsning!
Jens Abrahamsson
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil
0708323221
Min projekttråd: Volvo 242 VeemerTurbo
Min facebooksida: Jensas busbil
Instagram: Jensas_busbil
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Modifiera LH / EZK med Tunerpro
Och den här klistrar Mattias?
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Modifiera LH / EZK med Tunerpro
bra förklarat mycket välskrivit inlägg, sånt gillar vi här på sävar
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Modifiera LH / EZK med Tunerpro
Du råkar inte ha koll på vilka pinar i tändboxen som man ja. Jorda för mindre respektive högre tändning?
Med vänlig hälsning,
Med vänlig hälsning,
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 144
- Blev medlem: fre nov 04, 2011 10:57 pm
- Ort: Bergen Norge
Re: Modifiera LH / EZK med Tunerpro
Hei
Det med å jorde pin 18 og 19 ser ut til å være en myte.
Jeg har prøvd og kan ikke se noen forskjell med stroboskopet
antageligvis er denne funksjonen "disablet" i software
mvh
Jens B
P:S: dersom du ønsker å prøve med ca 3 grader mer fortenning kan du polvende signalet fra svighjulssensor
da blir tenning ca 3 grader høyere.
Ellers så er det enkelt å lage ny tenningsmapp i EZK om du har en boks med løst chip.
XDF kan du få av meg til bruk i Tunerpro.
Det med å jorde pin 18 og 19 ser ut til å være en myte.
Jeg har prøvd og kan ikke se noen forskjell med stroboskopet
antageligvis er denne funksjonen "disablet" i software
mvh
Jens B
P:S: dersom du ønsker å prøve med ca 3 grader mer fortenning kan du polvende signalet fra svighjulssensor
da blir tenning ca 3 grader høyere.
Ellers så er det enkelt å lage ny tenningsmapp i EZK om du har en boks med løst chip.
XDF kan du få av meg til bruk i Tunerpro.
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Jens B
mrjaybeeze at hotmail com
Jens B
mrjaybeeze at hotmail com
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 247
- Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
- Ort: Vadstena
- Kontakt:
Re: Modifiera LH / EZK med Tunerpro
Jag har beställt chip via ebay.
Sök på:10x SST 27SF256 EEPROM SST27SF256
Så får ni upp dom.
Jag betalade 24$ inkl frakt.
Alltså ungefär 15:- st
Det går säkert att hitta billigare.
Mvh ,Hasse.
Sök på:10x SST 27SF256 EEPROM SST27SF256
Så får ni upp dom.
Jag betalade 24$ inkl frakt.
Alltså ungefär 15:- st
Det går säkert att hitta billigare.
Mvh ,Hasse.
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Hans-Åke Rahm.
Re: Modifiera LH / EZK med Tunerpro
Bra initiativ Jens otroligt intressant detta.
Har följt tråden på turbobricks något/några år nu och även diskussionerna på ecuproject. Kul att folk engagerar så djupt och kommer med program osv, och inte sitter och håller på dom för sig själva, så det gör det möjligt för andra att modifiera själv.
Är det någon här som provat denna programmerare http://viewitem.eim.ebay.se/USB-G540-Un ... 55405/item
Priset är ju lockande men frågan är ju hur bra programvaran är?
Eller denna http://viewitem.eim.ebay.se/TRUE-USB-GQ ... 92723/item
MVH Dennis
Har följt tråden på turbobricks något/några år nu och även diskussionerna på ecuproject. Kul att folk engagerar så djupt och kommer med program osv, och inte sitter och håller på dom för sig själva, så det gör det möjligt för andra att modifiera själv.
Är det någon här som provat denna programmerare http://viewitem.eim.ebay.se/USB-G540-Un ... 55405/item
Priset är ju lockande men frågan är ju hur bra programvaran är?
Eller denna http://viewitem.eim.ebay.se/TRUE-USB-GQ ... 92723/item
MVH Dennis
Re: Modifiera LH / EZK med Tunerpro
Har dom fungerat bra för dig?Hasse Bus skrev:Jag har beställt chip via ebay.
Sök på:10x SST 27SF256 EEPROM SST27SF256
Så får ni upp dom.
Jag betalade 24$ inkl frakt.
Alltså ungefär 15:- st
Det går säkert att hitta billigare.
Mvh ,Hasse.
MVH Dennis
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 247
- Blev medlem: tis jan 16, 2007 4:30 pm
- Ort: Vadstena
- Kontakt:
Re: Modifiera LH / EZK med Tunerpro
Jag har denna brännaren:
http://www.ebay.com/itm/EPROM-EEPROM-Pr ... 1e7735bff2
Den fungerar bra.
Chippen har jag inte använt än för jag beställde chip från Moates ihop med min Ostrich2.
http://www.ebay.com/itm/EPROM-EEPROM-Pr ... 1e7735bff2
Den fungerar bra.
Chippen har jag inte använt än för jag beställde chip från Moates ihop med min Ostrich2.
Har du problem med din Gula Volvo , askamaskinservice.se
Hans-Åke Rahm.
Hans-Åke Rahm.
Re: Modifiera LH / EZK med Tunerpro
Okej. Håller den stömmen stabilare än dom tidigare versionerna gjort? Men den skriver via parallel port den med väl? Det funkar inte för mig tyvärr, annars skulle den varit riktigt interssant. Priset var ju bra med.
Hmm alltså ska du inte använda eBay-chippen eller hur menar du?
Mvh Dennis
Hmm alltså ska du inte använda eBay-chippen eller hur menar du?
Mvh Dennis
Re: Modifiera LH / EZK med Tunerpro
Anväde tunerpro med Ostrich 2.0 i min E30, fungerade utmärkt!!
Re: Modifiera LH / EZK med Tunerpro
Någon som vet om det finns färdiga mappar man kan ladda ner?
För den som inte kan mappa själv men har brännare och chip...
För den som inte kan mappa själv men har brännare och chip...
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 144
- Blev medlem: fre nov 04, 2011 10:57 pm
- Ort: Bergen Norge
Re: Modifiera LH / EZK med Tunerpro
Hei
Ferdige map/bin/chip går vel mest på oppfordring eller pm....
Siden de nødvendigvis vil være en kopi av noe andre har laget
Mvh
Jens B
Ferdige map/bin/chip går vel mest på oppfordring eller pm....
Siden de nødvendigvis vil være en kopi av noe andre har laget
Mvh
Jens B
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Jens B
mrjaybeeze at hotmail com
Jens B
mrjaybeeze at hotmail com
Re: Modifiera LH / EZK med Tunerpro
ska man köpa en sån emulator.. ladda ner tunerpro.. äre bara att börja mappa efter det?.