tänkte ni skulle få framhäva era erfarenheter av eftermarknadssprut...
verkar som ni anser haltech är bra?
ingen som kör med prospark/eifitech?
finns väll fler kommer inte ihåg namnen just nu, man vill ju ha ett som är lätt att lära sig billit & klarar allt man vill använda sig av.. ex. 8 spridare osv
hur ser ni på eftermarknadssprut i jämförelse med förgasare då många kör med gasare.. vad kostar en komplett installation av gasare/sprut ungefär?
mvh
spruterfarenheter?
Moderator: backeliten
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Jag kör med ett sprut från Civinco det är ungefär som ett tilläggssprut men generation typ 2020.
Vad den gör att den läggre på extra bensin genom att förlänga bränslepulserna med avseende på varv och belastning (som alla sprut).
Exempel
Jag har tex 240ccm spridare orginal. Nu har jag pulat ner 980ccm spridare i stället. Går in i boxen ställer den på att minska alla bränslesignaler till typ 26%. Bilen går nu som vanligt igen. Lamdareglerar på landsväg mm.
Men så fort jag puffar på med turbon så har jag hur mycket extra soppa som helst att kasta på. Jävligt lättanvänt gränssnitt. Självklart kan den dra tillbaka tändningen också med avsende på varv och belastning (map eller MAF). Dessutom så kör jag min orginal mapsensor via sprutet och tillåter inte att den släpper tillbaka mer än max 3v till orginal ECU. På detta sätt så vet inte orginal Databoxen att den är tvångsmatad med Töööbo... Sen innehåller den också en laddtrycksstyrning för magnetventil.
Fördelen med denna grej är jag slipper mappa alla jävla problem områden som landsväg, kallstart, varmstart etc. Behöver bara konsentrera mig på övertrycksläget.
Nästa plus är att dom som bygger det är Svenskar vilket gör att det är lätt om man har frågor. Jag är duktig på engelska.... Men svenska är lättare när man har problem.
www.civinco.com
En kille i mitt garage är sugen att montera detta på sin volvo. Men han är lite seg på att skruva, så vi får se när det blir.
Vad den gör att den läggre på extra bensin genom att förlänga bränslepulserna med avseende på varv och belastning (som alla sprut).
Exempel
Jag har tex 240ccm spridare orginal. Nu har jag pulat ner 980ccm spridare i stället. Går in i boxen ställer den på att minska alla bränslesignaler till typ 26%. Bilen går nu som vanligt igen. Lamdareglerar på landsväg mm.
Men så fort jag puffar på med turbon så har jag hur mycket extra soppa som helst att kasta på. Jävligt lättanvänt gränssnitt. Självklart kan den dra tillbaka tändningen också med avsende på varv och belastning (map eller MAF). Dessutom så kör jag min orginal mapsensor via sprutet och tillåter inte att den släpper tillbaka mer än max 3v till orginal ECU. På detta sätt så vet inte orginal Databoxen att den är tvångsmatad med Töööbo... Sen innehåller den också en laddtrycksstyrning för magnetventil.
Fördelen med denna grej är jag slipper mappa alla jävla problem områden som landsväg, kallstart, varmstart etc. Behöver bara konsentrera mig på övertrycksläget.
Nästa plus är att dom som bygger det är Svenskar vilket gör att det är lätt om man har frågor. Jag är duktig på engelska.... Men svenska är lättare när man har problem.
www.civinco.com
En kille i mitt garage är sugen att montera detta på sin volvo. Men han är lite seg på att skruva, så vi får se när det blir.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: tor mar 18, 2004 1:39 pm
- Ort: Ottersøy, Norge