Fueltech
Moderator: backeliten
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Fueltech
Nån som kikat mer på detta?: http://www.fueltech.com.br/
det verkar vara på frammarsch ordentligt nu med många snabba bilar i ryggsäcken.
som denna exempelvis:
Och denna:
det verkar vara på frammarsch ordentligt nu med många snabba bilar i ryggsäcken.
som denna exempelvis:
Och denna:
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Fueltech
Behövs inte så mkt precision i ett sprut för att det ska gå fort.
Det är när man kommer till vardagskörning vid låg- och dellast, emissioner och körbarhet i långsam trafik som kraven på precision blir höga.
Har du t.ex mappat en bil till att gå exakt på lambda 1,000 vid alla laster, inkl fullgas nån gång?? DET är en utmaning!!
Bara en sådan sak som kompensation för bränsletemp samt insugstemp när man kör på etanol ställer väldigt höga krav på både sprut och mappare.
Du som mappat mkt E85 har säkerligen märkt vad som händer när man står på tomgång lite för länge!!
Det är när man kommer till vardagskörning vid låg- och dellast, emissioner och körbarhet i långsam trafik som kraven på precision blir höga.
Har du t.ex mappat en bil till att gå exakt på lambda 1,000 vid alla laster, inkl fullgas nån gång?? DET är en utmaning!!
Bara en sådan sak som kompensation för bränsletemp samt insugstemp när man kör på etanol ställer väldigt höga krav på både sprut och mappare.
Du som mappat mkt E85 har säkerligen märkt vad som händer när man står på tomgång lite för länge!!
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Fueltech
faktum är juh att bilar idag aldrig går på lambda 1 konstant.
De är programmerade att oscillera av en enkel anledning, just emissioner.
att låta en kat få 14.7-1 konstant skulle sänka effektiviteten på förbränningen i katten faktiskt.
Hursom, jag tyckte Fueltech var intressant då allt verkar sitta i 'displayen'.
skitbra ute på rejs att slippa sulla med laptopen om det inte behövs.
Lite tillbaka till prosparks eminenta mappningsvänlighet *Sarkasm*
Men med en hel del mer funktionalitet eftersom man kan ha den som display istället för instrumentpanel etc etc.
Att köra snabbt på 402m är väl inga konstigheter egentligen som sagt, det kan du göra med ett gammalt haltech.
Men jag antar det är lite mer sofistikerat numera
De är programmerade att oscillera av en enkel anledning, just emissioner.
att låta en kat få 14.7-1 konstant skulle sänka effektiviteten på förbränningen i katten faktiskt.
Hursom, jag tyckte Fueltech var intressant då allt verkar sitta i 'displayen'.
skitbra ute på rejs att slippa sulla med laptopen om det inte behövs.
Lite tillbaka till prosparks eminenta mappningsvänlighet *Sarkasm*
Men med en hel del mer funktionalitet eftersom man kan ha den som display istället för instrumentpanel etc etc.
Att köra snabbt på 402m är väl inga konstigheter egentligen som sagt, det kan du göra med ett gammalt haltech.
Men jag antar det är lite mer sofistikerat numera
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Fueltech
Märklig förklaring. Jag har ändå mappat en del federala emissionstester som t.ex FTP75 och aldrig nånsin hört att instabilitet skulle ge lägre emissioner. Snarare tvärtom. Visst behövs det en del bränsle för att tända katten så den kommer upp i temp, men det handlar om 10-15 sekunder. Efter 30 sekunder måste en kall bil gå på lambda 1, annars klarar den inte kraven.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Fueltech
ja det är då iaf vad jag studerat.. att det oscillerar något kring 1.
skitsamma,, var inte det tråden handlade om.
skitsamma,, var inte det tråden handlade om.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Performance_seeker
- Forumsberoende
- Inlägg: 886
- Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
- Ort: Nordmaling
Re: Fueltech
Jag tycker inte jag ser något nytt, och om deras manualer håller samma klass på engelskan som på hemsidan så skulle jag nog vänta med inköp...inte ens priset anger vilken valuta det handlar om...
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Re: Fueltech
Har tittat på dessa när dom kom och fram tills nu. Det har hänt en hel del faktiskt senaste tiden men det är fortfarande ganska så basic sprut. Man ska nog köpa 500 modellen om man ska ha nått
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Fueltech
Det är iofs bara det jag har kikat på själv.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Fueltech
Nu har ju några börjat köra detta sprut i Sverige.
såg en 2jz på PPF´s sida som hade riktigt snygg tomgång fastän det var 6000cc spridare.
Vad tycker ni?
såg en 2jz på PPF´s sida som hade riktigt snygg tomgång fastän det var 6000cc spridare.
Vad tycker ni?
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!