Fueltech

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Fueltech

Inlägg av Kadett4wd »

Nån som kikat mer på detta?: http://www.fueltech.com.br/
det verkar vara på frammarsch ordentligt nu med många snabba bilar i ryggsäcken.

som denna exempelvis:
Bild

Och denna:
Bild
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: Fueltech

Inlägg av Pacman »

Behövs inte så mkt precision i ett sprut för att det ska gå fort.
Det är när man kommer till vardagskörning vid låg- och dellast, emissioner och körbarhet i långsam trafik som kraven på precision blir höga.
Har du t.ex mappat en bil till att gå exakt på lambda 1,000 vid alla laster, inkl fullgas nån gång?? DET är en utmaning!!
Bara en sådan sak som kompensation för bränsletemp samt insugstemp när man kör på etanol ställer väldigt höga krav på både sprut och mappare.
Du som mappat mkt E85 har säkerligen märkt vad som händer när man står på tomgång lite för länge!!
//Pacman
(Patrik Ståhl)
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Fueltech

Inlägg av Kadett4wd »

faktum är juh att bilar idag aldrig går på lambda 1 konstant.
De är programmerade att oscillera av en enkel anledning, just emissioner.
att låta en kat få 14.7-1 konstant skulle sänka effektiviteten på förbränningen i katten faktiskt.

Hursom, jag tyckte Fueltech var intressant då allt verkar sitta i 'displayen'.
skitbra ute på rejs att slippa sulla med laptopen om det inte behövs.
Lite tillbaka till prosparks eminenta mappningsvänlighet *Sarkasm*
Men med en hel del mer funktionalitet eftersom man kan ha den som display istället för instrumentpanel etc etc.
Att köra snabbt på 402m är väl inga konstigheter egentligen som sagt, det kan du göra med ett gammalt haltech.
Men jag antar det är lite mer sofistikerat numera :)
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: Fueltech

Inlägg av Pacman »

Märklig förklaring. Jag har ändå mappat en del federala emissionstester som t.ex FTP75 och aldrig nånsin hört att instabilitet skulle ge lägre emissioner. Snarare tvärtom. Visst behövs det en del bränsle för att tända katten så den kommer upp i temp, men det handlar om 10-15 sekunder. Efter 30 sekunder måste en kall bil gå på lambda 1, annars klarar den inte kraven.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Fueltech

Inlägg av Kadett4wd »

ja det är då iaf vad jag studerat.. att det oscillerar något kring 1.

skitsamma,, var inte det tråden handlade om.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: Fueltech

Inlägg av Performance_seeker »

Jag tycker inte jag ser något nytt, och om deras manualer håller samma klass på engelskan som på hemsidan så skulle jag nog vänta med inköp...inte ens priset anger vilken valuta det handlar om... :hihi:
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Re: Fueltech

Inlägg av Mattias J »

Har tittat på dessa när dom kom och fram tills nu. Det har hänt en hel del faktiskt senaste tiden men det är fortfarande ganska så basic sprut. Man ska nog köpa 500 modellen om man ska ha nått :)
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Fueltech

Inlägg av Kadett4wd »

Det är iofs bara det jag har kikat på själv.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Fueltech

Inlägg av Kadett4wd »

Nu har ju några börjat köra detta sprut i Sverige.
såg en 2jz på PPF´s sida som hade riktigt snygg tomgång fastän det var 6000cc spridare.

Vad tycker ni?
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Skriv svar