Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån dec 17, 2018 2:10 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 54 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
InläggPostat: sön jan 10, 2016 12:05 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Inlägg: 741
Ort: Bollnäs
går de nå frammåt med autotune?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jan 12, 2016 6:48 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: mån maj 20, 2013 9:03 pm
Inlägg: 86
Jajjemen, https://www.youtube.com/watch?v=mT4niI2VUmo =)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 25, 2016 7:12 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre sep 07, 2007 10:27 am
Inlägg: 150
Ort: Uppsala
Hej Håller på att bygga ihop en kabelpiska till kompisen som
köpt detta sprut, men jag har ett problem när jag försöker koppla upp mot
boxen. Den säger This device is not working with US versions of Windows.

Vad beror detta på samt Hur avhjälper man det?

_________________
Christoffer Neusüss
Heter jag. Så var det med det.

Gas Grass or ass,
no one rides for free..


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 25, 2016 2:28 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg: 1672
Du använder Amerikanska windows, byt till svenska/europeiska.
Detta är pga USA:s återförsäljare blev trötta på privatimport.

_________________
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 25, 2016 4:34 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre sep 07, 2007 10:27 am
Inlägg: 150
Ort: Uppsala
Oki det förklarar saken. Hehe. Tackar. Verkar vara ett trevligt sprut dock. :-)

_________________
Christoffer Neusüss
Heter jag. Så var det med det.

Gas Grass or ass,
no one rides for free..


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jan 26, 2016 9:00 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: ons aug 22, 2007 5:52 pm
Inlägg: 84
Ort: Sala
Vad för olika expansions moduler finns det till EMU? Hur går utvecklingen för olika pnp till olika motorer? Vad för pnp boxar finns det redan nu? Sen är jag lite nyfiken på vilka säkerhetsinställningar (eller vad man nu ska kalla det) det finns för att man inte ska råka rasa motorn för lätt om man klantar sig lite när man håller på att leka med mappnings-programvaran.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 28, 2018 4:01 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: ons mar 02, 2016 9:47 pm
Inlägg: 8
Går det att få tillbaka bilderna på första sidan?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 29, 2018 4:48 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: ons feb 27, 2013 3:01 pm
Inlägg: 28
Nu finns ju emu black.. Är ni på PSI motor lika aktiv i utvecklingen till den?

Det jag saknar när jag kollat igenom mjukvaran till BLACK en kväll är att jag skulle vilja kunna välja en 0-5v signal i stället för en etanol sensor.. Jag vill använda ett ett etanol gauge kit som ger en 0-5v beoende på etanolhalt.. Man får då ingen bränsle temp.. Jag har ingen erfarenhet av att använda kompensering för det och vet inte om det är något som man kan behöva..?? Påverkar det ens tex lambda värdet märkbart? I värsta fall får man köra dubbla e85 sensorer men det både drygt och krångligt i alla fall i mitt fall. Om jag ens får plats. Eller har jag tur går det att driva både mätaren och sprutet från den befintliga e85 sensorn.

Jag vill också köra en tryckgivare på kylsystemet och logga det med alla andra signaler i ecu:n.. Jag han inte kolla så himla noga och tvekar på att det skulle vara några större problem men hitta inte direkt hur man skulle fixa in det.
Samtidigt vill jag använda staged injectors flexifuel oljetemp/tryck bränsle tryck, 1st lambda, knack dbw. Coils per plug och säkert nått mer jag glömt nämna samtidigt..

En grej som vore fint och ha i loggen är ju tex bränsletryck minus laddtryck. Går det utanför bränslets grundtryck så skulle det ju vart nice med ett triggat larm på en egen utgång tillsammans med olje tryck/temp, vatten temp, EGT ,Lambda, IAT. etc.. <då borde ju utgångarna tyvärr ta slut gissar jag.

Det är förbannat jobbigt när man jämför sprut att se om det är något som gör att man inte kan köra nått annat.. Tex om man ska köra flexifuel så går det inte att köra Drive by wire eller nått sånt.

Men rent generellt så verkar BLACK vara jäkligt prisvärt tycker jag. Men fler programerbara in och utgångar verkar vara svårt för de flesta sprut som inte kostar skjortan.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön okt 07, 2018 7:57 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön feb 03, 2008 8:27 am
Inlägg: 24
Jo visst jobbar vi med black!.

När det gäller flexfuel så hade jag absolut kört med en givare direkt till sprutet för tempen är väldigt viktig.

Staged, temp/tryck, lambda, knack "overkill på e-85", dbw, cop är inga problem. Samma externa 0-5voltsgivare går fint men det finns inte hur många ingångar som helst så man får välja lite vad man vill ha. Ecumaster Pro är på gång och där finns i princip obegränsat med in/utgångar.

Bränsletryck i förhållande till laddtryck kallas DFPR och ecu´n kommer kompensera spridartiderna om bränsletrycket faller. Till en viss gräns så kommer den bryta helt.

Mvh Pelle/PsiMotor.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 54 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010