Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån dec 17, 2018 2:15 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 54 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: fre jan 23, 2015 9:22 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg: 1672
DBW och Haldex controller är helt underbara och fungerar riktigt bra. Kommer gå in på DBW i dagarna, superenkelt att konfigurera och koppla in :)

Vi har i princip dessa pnp
Bmw M50 IV
Bmw M50 Vanos
Bmw M42
Toyota Supra MK4
Toyota Supra MK3 7MGTE
Subaru Impreza 96-98
Audi AAN och ABY
Alla bilar med Toyotas 3SGTE
Evo 1-8
Toyotas 1jz
Skyline pnp är i princip klart. Kört många Nissan med CAS och det fungerar kanon.
Nissan s13 / s14 i princip klart. Har ett i min S13 bruksare.

Tanken är att utveckla så många pnp vi kan för att underlätta för personer som inte känner sig bekväma med att dra nya härvor. Sen är det väldigt smidigt då det är 100% pnp.

_________________
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 23, 2015 10:00 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: ons aug 22, 2007 5:52 pm
Inlägg: 84
Ort: Sala
Jag vet att företag i USA måste varna angående DBW-boxen, att den inte är avsedd för gata. Men hur säkert är det att köra på gata med den? Finns det säkerhetsåtgärder om givare går sönder osv. ?

Hoppas på PnP till Volvo och VAG 1.8t. Volvos är vanliga å trimma här och det skulle nog vara najs med PnP för både rödblocksmotorn och vitmotorn.
1.8t VAG är ju också en vanlig motor som sitter i riktigt vanliga och billiga bilar, som dessutom har en ganska så bra awd-drift.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 24, 2015 7:44 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Inlägg: 1016
Ort: Flisa, norge
pnp til rödblock kan bli lite svårt, då den har 2 stk ecu (soppa och tänding) som är plaserad 2 olika ställen i bilen.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 24, 2015 11:31 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: fre dec 02, 2011 11:34 am
Inlägg: 78
Kanon bra info Mattias :)

Har Ecumaster nån autotune funktion såsom link o många andra har?

en pnp till Porsche 944 vore trevligt :)

_________________
PORSCHE 944 TURBO


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 24, 2015 9:39 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg: 1672
Terror_Flynn skrev:
Jag vet att företag i USA måste varna angående DBW-boxen, att den inte är avsedd för gata. Men hur säkert är det att köra på gata med den? Finns det säkerhetsåtgärder om givare går sönder osv. ?

Hoppas på PnP till Volvo och VAG 1.8t. Volvos är vanliga å trimma här och det skulle nog vara najs med PnP för både rödblocksmotorn och vitmotorn.
1.8t VAG är ju också en vanlig motor som sitter i riktigt vanliga och billiga bilar, som dessutom har en ganska så bra awd-drift.



Alla eftermarknadssprut måste varna för detta. Vi har dom vanligast förekommande DBW karaktärerna förinlagt I mjukvaran.
Man har två stycken signaler, en från pedalen och en från spjället. Skulle det vara så att du ligger och kör på vägen och vi säger att ditt spjäll får för sig att fastna i öppet läge fast din gaspedal bara är på 10% kanske så kommer motorstyrningen tvinga igen spjället.
Man ställer in ett differensvärde mellan de två, överskrids detta delta så slår spjället igen automatiskt.

Om det är säkert.... ja det vill jag nog påstå, iaf om man tänker på alla billiga "tuning spjäll" med värdelös kvalité och passform för vajer som säljs varje dag.

Vi tittar på pnp till 1.8T faktiskt då den motorn är Jätte populär i många länder. Speciellt i Tyskland och Polen.

Ber om ursäkt att jag inte hunnit uppdatera idag, suttit i dynon ända in på kvällen. Ska försöka hinna fortsätta imorgon :)


Mvh Mattias

_________________
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 24, 2015 9:44 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg: 1672
DLS skrev:
Kanon bra info Mattias :)

Har Ecumaster nån autotune funktion såsom link o många andra har?

en pnp till Porsche 944 vore trevligt :)


Tack. Det var roligt att höra att det är uppskattat :)

Ingen autotune än men är på gång, själv tycker jag att det nästan går snabbare att knappa själv på ve baserade sprut. Vi har fått många förfrågningar dock om det så det påbörjades för en tid sedan :)

Finns där en marknad för det så löser vi det såklart :)
Volvo B230 är lite svårare tack vare de dubbla boxarna.


Mvh Mattias

_________________
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 24, 2015 11:02 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: ons aug 22, 2007 5:52 pm
Inlägg: 84
Ort: Sala
Jo, Volvo rödblock blir ju lite mer trix med nu när jag tänker efter.
Riktigt kul att höra om möjlig PnP till VAG 1.8t, för som du säger så är ju den motorn poppis å trimma runt i Europa.

Låter som säkerhetsfunktionerna för DBW i sprutet funkar på ungefär samma sätt som det gör till OEM sprut som har DBW.


Senast redigerad av Terror_Flynn sön jan 25, 2015 1:24 am, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 25, 2015 1:16 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Inlägg: 741
Ort: Bollnäs
Har du provat "autotune" i Tunerstudio eller logga å köra VE Analyze i megalogviewer? De funkar kanon måste jag säga när man ensammappar efter väg de är en funktion alla eftermarknads system borde titta på å efterlikna.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 25, 2015 2:14 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 26, 2009 10:15 pm
Inlägg: 265
Kommer de uppdateras med fler kanaler för egt givare så man tex kan ha en egt givare för varje cyl på en säg 6a eller 8a?

_________________
http://www.garaget.org/?car=300600
https://www.facebook.com/groups/289432337846519/ LÄN RACING


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 25, 2015 7:04 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön feb 03, 2008 8:27 am
Inlägg: 24
Det finns en expansionsbox som kopplas in via canbus som ger 8 avgastempar.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 25, 2015 10:40 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg: 1672
Johan Lindberg skrev:
Har du provat "autotune" i Tunerstudio eller logga å köra VE Analyze i megalogviewer? De funkar kanon måste jag säga när man ensammappar efter väg de är en funktion alla eftermarknads system borde titta på å efterlikna.


Absolut det har jag gjort :)
Mycket därför vi ska implementera det för att underlätta för de som vill ha den möjligheten och jag håller med dig fullständigt det funkar kanon.

_________________
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 25, 2015 10:46 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg: 1672
Lövet98 skrev:
Kommer de uppdateras med fler kanaler för egt givare så man tex kan ha en egt givare för varje cyl på en säg 6a eller 8a?


Precis som Per säger så har vi 2 inbyggda i boxen och vill inte ha fler där då det tar upp pins och för att skydda boxens innehåll mot fukt och dylikt har dom inte satts på boxens utsida.
Istället kör vi med en plug n play canbus modul man bara klickar i på baksidan som man sedan klickar i sina avgastempgivare i om man ska köra med många.

_________________
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 25, 2015 12:01 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön maj 22, 2005 11:11 pm
Inlägg: 1519
Ort: Skelleftehamn
Tar EcuMaster LSU 4.9 bredbandslamda? eller kommer det i framtiden?

_________________
Turboladdare är för folk som inte kan bygga motorer /Keith Duckworth


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 25, 2015 12:36 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg: 1672
Nej tar bara 4.2, kommer ta 4.9 längre fram.

_________________
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 25, 2015 2:10 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 26, 2009 10:15 pm
Inlägg: 265
Mattias J skrev:
Lövet98 skrev:
Kommer de uppdateras med fler kanaler för egt givare så man tex kan ha en egt givare för varje cyl på en säg 6a eller 8a?


Precis som Per säger så har vi 2 inbyggda i boxen och vill inte ha fler där då det tar upp pins och för att skydda boxens innehåll mot fukt och dylikt har dom inte satts på boxens utsida.
Istället kör vi med en plug n play canbus modul man bara klickar i på baksidan som man sedan klickar i sina avgastempgivare i om man ska köra med många.


Okej, de låter bra

_________________
http://www.garaget.org/?car=300600
https://www.facebook.com/groups/289432337846519/ LÄN RACING


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 54 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010