MS1v2.2 triggerstörningar VR 60-2 B230FT Volvo

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: MS1v2.2 triggerstörningar VR 60-2 B230FT Volvo

Inlägg av mauser240 »

Jepp men den är jordad vid boxen enligt manualen. Resten av boxens jordledningar sitter i blocket. Fel?
Allt är förhållandevis nytt inom tändning, spole, fördelare, rotor, kablar är Volvo original, stiften är Bosch WR7DC+ (R-stift).

Prövade några motstånd tidigare men minns inte värden eller om de satt i serie eller paralellt :doh: Har dock bytt givare efter det så det kanske skulle prövas igen.

Ursäkta min ovisshet men, "sync loss" i loggen, vad menas? Är förhållandevis ny på Tunerstudio men jag klickade igång något som hette tooth logger och fick ovanstående bild framför mig. Trodde sync loss var just det jag beskrivit här tidigare...
//MartinL
svinto
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: fre jun 18, 2010 4:18 pm
Ort: Timrå

Re: MS1v2.2 triggerstörningar VR 60-2 B230FT Volvo

Inlägg av svinto »

Det låter bra med jordningen etc.
Det jag har läst om motstånden är att de ska sitta i serie, men det verkar mest vara vid tirggerfel på höga varvtal.
Jag har en ms2 processor i ett v2.2 kort, kanske jag har fler funktioner där? Jag kan iaf se "sync loss count" och "sync loss reason" i loggen.
Du borde hämta MegaLogViewer om du inte gjort har den redan. Köra, logga och sen kolla exakt vad som hänt i lugn och ro. Kanske du kan hitta nån givare eller nått som jävlas samtidigt som triggerfelet...
Skriv svar