Någon som har en vettig grundmapp/startmapp som går att få in i ett gammalt Link G1 sprut?
Ska passa till en B23/B230 med 8V topp, sitter något annat grenrör på med seperat WG, 3" avgassystem hela vägen, stor IC med 2,5-3" tryckrör, några gröna spridare monterade, vet inte om det är Volvos gröna eller inte, går på/ska gå på E85 ska ta å kika efter jobbet lite närmare hade jag tänkt.
Någon mer eventuell info som behövs?
Hade tänkt starta upp bilen i helgen och se med datorn OM jag får min kabel idag, hur mappen verkar som är i, om det är någon standard eller om den verkar vara fixad lite.
Edit: Glömde skriva att den går på E85
Grundmapp till gammalt Link
Moderator: backeliten
Re: Grundmapp till gammalt Link
Någon som kan säga om denna mappen är helt fel för E85?
Är till en B230 turbomotor med 8 ventilstopp och turbo, bilen startar inte och tändstiften ser torra ut
Soppapumpen går och man hör hur det flödar i filtrena (sitter dubbla i motorrummet)
Mappen finns i denna dropboxlänk:
https://www.dropbox.com/sh/iw2luzw77t83 ... k7Ixa?dl=0
Tack på förhand
Är till en B230 turbomotor med 8 ventilstopp och turbo, bilen startar inte och tändstiften ser torra ut
Soppapumpen går och man hör hur det flödar i filtrena (sitter dubbla i motorrummet)
Mappen finns i denna dropboxlänk:
https://www.dropbox.com/sh/iw2luzw77t83 ... k7Ixa?dl=0
Tack på förhand
Re: Grundmapp till gammalt Link
Vad rekommenderas för grader på tändningen på en b230 med turbo som grund?
Tror att sprutet justerar tändningen lite men är ju fördelare på den än så länge så någon vettig grundinställning behövs ju
Tror att sprutet justerar tändningen lite men är ju fördelare på den än så länge så någon vettig grundinställning behövs ju
Re: Grundmapp till gammalt Link
Kolla in tändkurvan på den här bilden istället : länk
Du kan nog kapa ett par grader till att börja med.
Du kan nog kapa ett par grader till att börja med.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Grundmapp till gammalt Link
Ska kika på det sen. Har inte datorn framför mig
Re: Grundmapp till gammalt Link
Får du inte liv i den kan du slå en signal för lite tips.
060157400
060157400
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Re: Grundmapp till gammalt Link
Fick igång motorn idag, justerade tändningen lite, massa startgas och bytte plats på en jordkabel som såg lite dum ut sen så gick den igång och fortsatte gå för egen maskin när startgasen slutade göra sitt.
Så nu ska jag bara ha någon att hjälpa mig justera tändningen och kolla över mappningen redigt samt för kallstarten att funka någorlunda så man slipper hålla på med startgas i onödan
Startar lätt som bara den när den är varm trots något fel tändning fortfarande
Så nu ska jag bara ha någon att hjälpa mig justera tändningen och kolla över mappningen redigt samt för kallstarten att funka någorlunda så man slipper hålla på med startgas i onödan
Startar lätt som bara den när den är varm trots något fel tändning fortfarande