Ms1-problem
Moderator: backeliten
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm
Ms1-problem
Hej!
Jag har kopplat in ett ms1 v3 med extrakod i min volvo b230.
Allt verkar funkar, har rpm-signal och bränslepumparna går igång.
Bilen hoppar igång när jag vrider på nyckeln, men stendör efter 1-2 sekunder. Så beter den sig varje gång jag vrider på nyckeln.
Har försökt läsa överallt på nätet och använt den informationen, men utan framgång
Är det någon som råkat ut för samma problem, eller vet vad det kan bero på?
Tack på förhand!
Jag har kopplat in ett ms1 v3 med extrakod i min volvo b230.
Allt verkar funkar, har rpm-signal och bränslepumparna går igång.
Bilen hoppar igång när jag vrider på nyckeln, men stendör efter 1-2 sekunder. Så beter den sig varje gång jag vrider på nyckeln.
Har försökt läsa överallt på nätet och använt den informationen, men utan framgång
Är det någon som råkat ut för samma problem, eller vet vad det kan bero på?
Tack på förhand!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm
Re: Ms1-problem
Jag har ställt in i följande ordning :
26°C
Time 5
Value 80
kanske är helt fel :s
//frasse
oj nu svarade jag helt galet!
Mina ASE-inställningar står i defaultläge.
Vet du kanske en bra kurva som jag skulle kunna testa?
26°C
Time 5
Value 80
kanske är helt fel :s
//frasse
oj nu svarade jag helt galet!
Mina ASE-inställningar står i defaultläge.
Vet du kanske en bra kurva som jag skulle kunna testa?
Re: Ms1-problem
Vet inte vad det är för inställningar du syftar på men eftersom motorn startar låter det ju som om bränslemängden är "in the ballpark" men tiden för kort eftersom den tjuvstannar. ASE settings, har du någon sådan meny? Mera tid eller cycles dit.
//MartinL
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm
Re: Ms1-problem
Yes, en såndan meny har jag! Har inte riktigt förstått mig på den. Hittar inget vettigt när jag googlar heller, kanske bara jag som är ute och velar :s
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm
Re: Ms1-problem
Mycket bra länk!
Jag har även kommit på att min ignitionmapp har ett "startvakuum" på 60 kpa. Är inte det lite för högt för en rödblockare :s
Jag har även kommit på att min ignitionmapp har ett "startvakuum" på 60 kpa. Är inte det lite för högt för en rödblockare :s
Re: Ms1-problem
Finns ju de som kör med spetsar och stummad fördelare :p
Om bränsleekonomi är viktigt för dig så finns där kanske något litet att vinna även på 40 och 50. Så fort du stampar på är du ju på 100.
Om bränsleekonomi är viktigt för dig så finns där kanske något litet att vinna även på 40 och 50. Så fort du stampar på är du ju på 100.
//MartinL
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm
Re: Ms1-problem
Jag menade mest att det kanske blir fel när boxen tror att vakuumet skall vara högre än vad det är :s
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm
Re: Ms1-problem
Jag tänkte testa idag! Får se hur det går
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 299
- Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
- Ort: Ulricehamn
Re: Ms1-problem
prövat att polvända triggern? hade samma problem med min bil en gång och då hjälpte det att polvända triggern.
mvh
mvh
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm
Re: Ms1-problem
Ofasiken! Ingen risk att man pajar något inne i ms-boxen om man kör in signalen från triggern i ms-jorden?
Mvh frasse
Mvh frasse
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm
Re: Ms1-problem
Jag har volvo orginal, 940. En Vr med andrs ord
Då skall jag alltså byta den sladden jag har som vr-signal nu, till den andra sladden som inte är skyddsjord. Tänkte att det var två minus och en signal :/
Då skall jag alltså byta den sladden jag har som vr-signal nu, till den andra sladden som inte är skyddsjord. Tänkte att det var två minus och en signal :/