Ms1-problem

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

FrasseTurbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm

Ms1-problem

Inlägg av FrasseTurbo »

Hej!
Jag har kopplat in ett ms1 v3 med extrakod i min volvo b230.
Allt verkar funkar, har rpm-signal och bränslepumparna går igång.
Bilen hoppar igång när jag vrider på nyckeln, men stendör efter 1-2 sekunder. Så beter den sig varje gång jag vrider på nyckeln.
Har försökt läsa överallt på nätet och använt den informationen, men utan framgång :(
Är det någon som råkat ut för samma problem, eller vet vad det kan bero på?
Tack på förhand! :)
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: Ms1-problem

Inlägg av mauser240 »

Prövat öka ASE?
//MartinL
FrasseTurbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm

Re: Ms1-problem

Inlägg av FrasseTurbo »

Jag har ställt in i följande ordning :
26°C
Time 5
Value 80
kanske är helt fel :s
//frasse
oj nu svarade jag helt galet!
Mina ASE-inställningar står i defaultläge.
Vet du kanske en bra kurva som jag skulle kunna testa? :)
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: Ms1-problem

Inlägg av mauser240 »

Vet inte vad det är för inställningar du syftar på men eftersom motorn startar låter det ju som om bränslemängden är "in the ballpark" men tiden för kort eftersom den tjuvstannar. ASE settings, har du någon sådan meny? Mera tid eller cycles dit.
//MartinL
FrasseTurbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm

Re: Ms1-problem

Inlägg av FrasseTurbo »

Yes, en såndan meny har jag! Har inte riktigt förstått mig på den. Hittar inget vettigt när jag googlar heller, kanske bara jag som är ute och velar :s
RuneDK
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 72
Blev medlem: mån sep 06, 2010 6:06 pm

Re: Ms1-problem

Inlägg av RuneDK »

FrasseTurbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm

Re: Ms1-problem

Inlägg av FrasseTurbo »

Mycket bra länk!
Jag har även kommit på att min ignitionmapp har ett "startvakuum" på 60 kpa. Är inte det lite för högt för en rödblockare :s
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: Ms1-problem

Inlägg av mauser240 »

Finns ju de som kör med spetsar och stummad fördelare :p

Om bränsleekonomi är viktigt för dig så finns där kanske något litet att vinna även på 40 och 50. Så fort du stampar på är du ju på 100.
//MartinL
FrasseTurbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm

Re: Ms1-problem

Inlägg av FrasseTurbo »

Jag menade mest att det kanske blir fel när boxen tror att vakuumet skall vara högre än vad det är :s
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: Ms1-problem

Inlägg av mauser240 »

Jo inte skadar det ju att börja från typ 30 kPa.
//MartinL
FrasseTurbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm

Re: Ms1-problem

Inlägg av FrasseTurbo »

Jag tänkte testa idag! Får se hur det går :)
MVA-Productions
För mycket laddtryck
Inlägg: 299
Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
Ort: Ulricehamn

Re: Ms1-problem

Inlägg av MVA-Productions »

prövat att polvända triggern? hade samma problem med min bil en gång och då hjälpte det att polvända triggern.
mvh
FrasseTurbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm

Re: Ms1-problem

Inlägg av FrasseTurbo »

Ofasiken! Ingen risk att man pajar något inne i ms-boxen om man kör in signalen från triggern i ms-jorden? :)
Mvh frasse
mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: Ms1-problem

Inlägg av mauser240 »

Om du kör VR så ger den ju sinuskurva.
//MartinL
FrasseTurbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: sön mar 13, 2016 4:34 pm

Re: Ms1-problem

Inlägg av FrasseTurbo »

Jag har volvo orginal, 940. En Vr med andrs ord :)
Då skall jag alltså byta den sladden jag har som vr-signal nu, till den andra sladden som inte är skyddsjord. Tänkte att det var två minus och en signal :/
Skriv svar