Link G4 Storm och seperata spolar?

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Pasen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: tis feb 23, 2016 7:13 pm
Ort: Älmhult

Link G4 Storm och seperata spolar?

Inlägg av Pasen »

Någon som vet vad man behöver och kan rekommendera vilka grejer man ska använda för att köra med 4 seperata spolar på en B230 med Link G4 Storm.

Funkar det med original givare som sitter på svänghjulet eller måste man ha en triggergivare på remhjulet på veven?

Funderar på att bygga bort tändfördelaren när man ändå ska i med annan motor i bilen och uppgraderar från ett Link G1 till G4 Storm (EJ G4+ tyvärr!)

Tack på förhand alla kunniga :)
Användarvisningsbild
J00r
För mycket laddtryck
Inlägg: 408
Blev medlem: fre jan 29, 2010 1:06 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Link G4 Storm och seperata spolar?

Inlägg av J00r »

Till b230 skulle jag rekomendera bosch motorsport wastespark coilpack. Då b230 inte har sec trigger orginal så fungerar det bäst. Sen om det är en 8V behöver du oavsett ha kablar från spolen till stiftet. EDIT: men då behöver du två tändmoduler .
Jonas Almqvist
Pasen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: tis feb 23, 2016 7:13 pm
Ort: Älmhult

Re: Link G4 Storm och seperata spolar?

Inlägg av Pasen »

Okej. Är det Links tändmoduler då eller?
Pasen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: tis feb 23, 2016 7:13 pm
Ort: Älmhult

Re: Link G4 Storm och seperata spolar?

Inlägg av Pasen »

Är det en sådan här du menar? http://www.bjprace.se/index.php?route=p ... uct_id=527

Det är inte så enkelt att man tar kablarna för tändutgång 2-3 till stift 1 och 1-4 till stift 2 från boxen? Eller har jag helt fel. Rätt ny på detta med sprut
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Re: Link G4 Storm och seperata spolar?

Inlägg av super7 »

J00r skrev:Till b230 skulle jag rekomendera bosch motorsport wastespark coilpack. Då b230 inte har sec trigger orginal så fungerar det bäst. Sen om det är en 8V behöver du oavsett ha kablar från spolen till stiftet. EDIT: men då behöver du två tändmoduler .
Det finns en Tändmodul som har dubbla utgångar Bosch: 0 227 100 200-760

//Nisse
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Användarvisningsbild
J00r
För mycket laddtryck
Inlägg: 408
Blev medlem: fre jan 29, 2010 1:06 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Link G4 Storm och seperata spolar?

Inlägg av J00r »

Precis det jag menade super7 och även spolen du grävt upp på bjp är rätt. Bara koppla och trivas. MVH
Jonas Almqvist
Pasen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: tis feb 23, 2016 7:13 pm
Ort: Älmhult

Re: Link G4 Storm och seperata spolar?

Inlägg av Pasen »

Skulle en sådan här spole med inbyggt tändsteg kunna funka?
http://www.maxxtuning.se/produkter/moto ... a-tandsteg
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Re: Link G4 Storm och seperata spolar?

Inlägg av super7 »

Ja
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Pasen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: tis feb 23, 2016 7:13 pm
Ort: Älmhult

Re: Link G4 Storm och seperata spolar?

Inlägg av Pasen »

Om jag fattat det rätt så drar man bara IGN1 och IGN2 från Linket till spolen och sen 12v och Jord så ska det funka va? Bara så att jag inte missuppfattat något :)
Användarvisningsbild
J00r
För mycket laddtryck
Inlägg: 408
Blev medlem: fre jan 29, 2010 1:06 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Link G4 Storm och seperata spolar?

Inlägg av J00r »

Korrekt min gode herre! :thumbright:
Jonas Almqvist
Pasen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: tis feb 23, 2016 7:13 pm
Ort: Älmhult

Re: Link G4 Storm och seperata spolar?

Inlägg av Pasen »

Kanon. Då va jag inte så dum som jag va rädd för ;)
Då får det kanske bli en sådan spole med tändsteg från maxxtuning faktiskt.
Pasen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: tis feb 23, 2016 7:13 pm
Ort: Älmhult

Re: Link G4 Storm och seperata spolar?

Inlägg av Pasen »

Någon här som kör Link G4 som har en bamse map till b230 turbo? :)
Skriv svar