Hjälp med att identifiera triggertyp

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

oskarax
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 77
Blev medlem: tor feb 14, 2013 6:23 pm

Hjälp med att identifiera triggertyp

Inlägg av oskarax »

Hejsan!

Jag har en bil som är lite av den ovanliga sorten, en Maserati 4.24v från 1990.

Denna bilen har en V6a på 2 liter, 90 grader mellan bankerna och dubbla turbo aggregat. Fantastisk maskin. Jag skulle vilja koppla in ett helt nytt Megasquirt 1 V3 på denna motorn och stöter såklart på patrull tidigt. Jag har kopplat in en del megasquirt på "vanliga" bilar men känner att nu är jag utanför min egen komfortzon. Hoppas att ni här kan hjälpa mig räta ut alla frågetecken :)

Eftersom jag har 90 grader mellan bankerna så är det en "odd fire" motor. Men jag har en fördelare precis som vanligt så det borde inte spela någon roll tänker jag?

Mofid som jag köper Megasquirt av skriver att jag kommer att bygga om så jag har 60-2 eller 36-1 trigger, jag vill minnas att MS stödjer fler triggertyper än så. Jag bifogar en bild på hur det ser ut på min motor, kan tillägga att jag även har en givare som läser av ena kamaxel (ser ut som kamsynk). Kommer jag att behöva detta?


Ska spridarna kopplas på ett annorlunda sätt när det är "odd fire" eller kör man 3 och 3 ?

Som ni ser så har jag massor med frågor men jag hoppas att det går att reda ut. Jag bara väntar på att beställa och koppla in men vågar inte för äns jag vet att det faktiskt är möjligt på denna motorn.

Ha det gott alla!
Bild
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: Hjälp med att identifiera triggertyp

Inlägg av Performance_seeker »

Mycket av det du frågar finns i manualen, det är nog bra att läsa på lite för att få det att fungera bra.
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Skriv svar