Link thunder eller Vi-pec i88

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
Lövet98
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: ons aug 26, 2009 10:15 pm

Link thunder eller Vi-pec i88

Inlägg av Lövet98 »

Tjena!

Sitter och funderar lite på vilket sprut jag ska ha så finns de någon som kan svara på mina frågor :roll:

De gäller isåfall vi-pec i88 eller link thunder vilket är "bäst"? Är båda spruten lika gällande buggar, trigger problem osv?

Har ett V44 idag och tänkte uppgradera till ett nytt värre sprut när ny motor ska byggas så vad skulle ni rekommendera mig? Mitt vi-pec har funkat felfritt och såklart vill man ju ha de så därför jag frågar om buggar och problem gällande dessa två, finns de någon som vet?

Vill ha massa säkerhetsfunktioner in i sprutet som 6egt, olje tryck/temp, soppa tryck/temp, etanolsensor så jag kan köra soppa och etanol sen så ska ju såklart motortemp och alla andra standard givare in och så hade jag tänkt använda en vippbrytare för att kunna välja lågt/högt laddtryck och besiktnings mapp

Så kom gärna med idéer och synpunkter
Användarvisningsbild
jonnystrand
Forumsberoende
Inlägg: 549
Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
Ort: skellefteå

Re: Link thunder eller Vi-pec i88

Inlägg av jonnystrand »

kollar på att uppgradera själv från vipec v88 till vipec i88 eller link thunder/fury! och som jag ser det så är ju link fury eller thunder mycket intressant pga inbyggda bredbands lamda och egt vilket man får komplettera med i vipec! annars tror jag att dom är snarlika att jobba med. har test kört båda mjukvarorna och är du van mjukvaran till v44/v88 så kommer du känna dig som hemma vilket än du väljer

Vill ha massa säkerhetsfunktioner in i sprutet som 6egt, olje tryck/temp, soppa tryck/temp, etanolsensor så jag kan köra soppa och etanol sen så ska ju såklart motortemp och alla andra standard givare in och så hade jag tänkt använda en vippbrytare för att kunna välja lågt/högt laddtryck och besiktnings mapp
ang din krav lista så är dessa inga problem förutom egt! men det finns flerkanaliga egt moduler som jobbar över canbus att köpa
Användarvisningsbild
Lövet98
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: ons aug 26, 2009 10:15 pm

Re: Link thunder eller Vi-pec i88

Inlägg av Lövet98 »

jonnystrand skrev:kollar på att uppgradera själv från vipec v88 till vipec i88 eller link thunder/fury! och som jag ser det så är ju link fury eller thunder mycket intressant pga inbyggda bredbands lamda och egt vilket man får komplettera med i vipec! annars tror jag att dom är snarlika att jobba med. har test kört båda mjukvarorna och är du van mjukvaran till v44/v88 så kommer du känna dig som hemma vilket än du väljer

Vill ha massa säkerhetsfunktioner in i sprutet som 6egt, olje tryck/temp, soppa tryck/temp, etanolsensor så jag kan köra soppa och etanol sen så ska ju såklart motortemp och alla andra standard givare in och så hade jag tänkt använda en vippbrytare för att kunna välja lågt/högt laddtryck och besiktnings mapp
ang din krav lista så är dessa inga problem förutom egt! men det finns flerkanaliga egt moduler som jobbar över canbus att köpa
Jo exakt, har mailat flera och fått svar på olika lösningar på egt med antingen en modul som gör om till 0-5v och canbus modul. Men får se när de väl är dags står nog mellan fury och thunder.

Har kollat lite och tycker de är väldigt likt programmässigt och jag gillar de så lär inte byta till något annat, isåfall motec med de har man ju inte råd med :roll:
Skriv svar