Ms1V3 BMW M50 iv 92

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

jimmy_maxout
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: sön okt 28, 2012 9:55 pm

Ms1V3 BMW M50 iv 92

Inlägg av jimmy_maxout »

Bild

Har byggt ett PNP med:
MS1V3 extra, 029y4 firmware.
6orginal tändstegen wastedfire i adapterlådan
JS3: Tacho out
VR lödd
Utan tomgångsreglering.


T3/t4 turbo@1bar.
Deka630 med e85
M50 renoverad motor, renoverad topp, 12,9bult.
catchtank med 044 som matande.

Var hittar jag en bra grundmapp?
Senast redigerad av jimmy_maxout den sön maj 22, 2016 11:21 am, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Re: Ms1V3 BMW M50 iv 92

Inlägg av Mattias J »

Återförsäljaren?
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
RuneDK
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 72
Blev medlem: mån sep 06, 2010 6:06 pm

Re: Ms1V3 BMW M50 iv 92

Inlägg av RuneDK »

12.9 på m50 troede jeg var en dårlig ide, siden det bare er 10mm
jimmy_maxout
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: sön okt 28, 2012 9:55 pm

Re: Ms1V3 BMW M50 iv 92

Inlägg av jimmy_maxout »

Mattias: Återförsäljaren står på burken, DIYAutotune :P
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: Ms1V3 BMW M50 iv 92

Inlägg av Performance_seeker »

En grundmapp är väl inga problem att få tag på, och en turbomapp måste du väl testa fram i vilket fall som helst.
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
jimmy_maxout
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: sön okt 28, 2012 9:55 pm

Re: Ms1V3 BMW M50 iv 92

Inlägg av jimmy_maxout »

Japp borde finnas letar vidare...
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 886
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: Ms1V3 BMW M50 iv 92

Inlägg av Performance_seeker »

Jag kanske inte riktigt förstår vad du är ute efter men för att få en grundmapp kan du göra så här:
- uppgradera din firmware till senaste släppta version.
- läs in "default tune file" i mitt fall heter den "default-1.4.1-ms3.msq", i ditt fall heter den något annat.
Då bör du ha din grundmapp i TunerStudio. Sen måste du naturligtvis ställa in allt ang. spridarstorlek, motor etc som gäller för din bil.
Om du redan har senaste firmware-versionen, så läser du bara in filen. Allt bör finnas att ladda ner också för MS1. :thumbright:
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Skriv svar