Megasquirt 1 v3 + blåa bosch 1680cc spridare. Tändmapp

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

lindggren
För mycket laddtryck
Inlägg: 173
Blev medlem: sön nov 14, 2010 6:48 pm
Ort: örnsköldsvik

Megasquirt 1 v3 + blåa bosch 1680cc spridare. Tändmapp

Inlägg av lindggren »

Tjena

Ni som har kört med blåa bosch 1680cc "842" spridare på megasquirt. Vad för inställningar har ni kört på spridarna?





Mvh/Lindggren
Senast redigerad av lindggren den tor aug 11, 2016 11:52 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Allx
För mycket laddtryck
Inlägg: 195
Blev medlem: ons jul 06, 2016 8:43 pm
Ort: Västerås

Re: Megasquirt 1 v3 + blåa bosch 1680cc spridare

Inlägg av Allx »

Mät upp dem. Är de under 3 ohm bör man köra motstånd eller pwm

Dom vita 846 ligger på strax under 7 ohm så dom kan man köra som högohm
lindggren
För mycket laddtryck
Inlägg: 173
Blev medlem: sön nov 14, 2010 6:48 pm
Ort: örnsköldsvik

Re: Megasquirt 1 v3 + blåa bosch 1680cc spridare. Tändmapp

Inlägg av lindggren »

Hur ser allas tändmapp ut på era 16v turbo?

b230fk block
fk kolvar med ventiluttag
skärringspackning 1.45mm
wastedspark
ladd ca 2.5bar

har ca 20grader vid 310kpa upp till 7.6k och runt 18 grader vid 370kpa

För har nått problem runt 6-6500rpm att den inte orkar varva smäller hackar sig fram, som att den tappar hästar. har provat från 15 grader och samma sak, kändes som när man ökade så vart de mindre men ändå är de fortfarande kvar.

Har tagit tändningen från en annan som kör vems som är lite mindre tändning på, och har princip samma grejer "fast med spolar mindre turbo? spridare och svarvade kolvar" men den bara smäller och hackar sig fram där vid 6k rpm, verkar som de spelar ingen roll om jag laddar 1.5 eller 2 eller 2.4 bar så är de alltid nått som händer där vid 6k rpm. torrvarvar man så är de inga problem, sladdar man så känns de som att den varvar ut. Men är som att när man har belastning så händer de nått.
Och de enda jag har gjort i år är att kablarna till spolen går i kabelhärvan

Kan just inte se nått fel i loggerna heller

Någon som har någon ide? eller är de bara mer tändning den vill ha?


Mvh/Lindggren
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Megasquirt 1 v3 + blåa bosch 1680cc spridare. Tändmapp

Inlägg av mattias »

Vilka tändstift?
Vilket gnistgap?
Hur ser tändkablarna ut?
Är kablarna fastsatta på något vis nära metall, eller passerar genom?
Uppladdningstid på tändspolen?
Vilken modell av tändspole är det? Biltema, Bosch, MSD, .. ?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
lindggren
För mycket laddtryck
Inlägg: 173
Blev medlem: sön nov 14, 2010 6:48 pm
Ort: örnsköldsvik

Re: Megasquirt 1 v3 + blåa bosch 1680cc spridare. Tändmapp

Inlägg av lindggren »

bcpr7es
0.55
Tycker tändkablarna ser bra ut. Men ej mätt upp dom. är nå msd kablar från h2m som är köpt för 1 år sedan
kablarna till tändspolen går igenom brandväggen med hela kabelhärvan, och tändkablarna går igenom mitt i insuget
ser att den är på 3.6 nu. har provat allt från 3.2 upp till 3.6ms
bosch spole från bjp



Mvh/Lindggren
Skriv svar