Spark settings med MS1 v3 och MSD 6a

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

mauser240
Forumsberoende
Inlägg: 1476
Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm

Re: Spark settings med MS1 v3 och MSD 6a

Inlägg av mauser240 »

Eddie skrev:Visserligen MS2 jag har men vet inte om det skiljer något på tändstegen, jag kör msd6 digital och använder "high current" tändsteget i ms boxen. Kan kolla nästa gång jag är i garaget vad jag har för inställningar.

Får du in varvtalet i ms ordentligt då med båda inställningarna? Så det inte är triggern som strular.

EDIT: vet att jag kör 50% på dwell iaf.
Nä det skiljer inte på tändstegen processorer imellan men vad menar du med "high current-steget"? Är det någon skilld modell som kallas så? B&G behandlar ju bara en modell men jag har nog stött på minst 3-4 olika modeller med olika egenskaper trots samma design och praktiska funktion.

Eftersom killen kört fördelartändning även förut så borde ju triggern inte vara problemet.
//MartinL
Användarvisningsbild
Eddie
För mycket laddtryck
Inlägg: 250
Blev medlem: tis dec 16, 2003 9:40 pm
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Spark settings med MS1 v3 och MSD 6a

Inlägg av Eddie »

Det har du rätt i kan ju så klart inte vara trigger problem då [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Det var vad jag läste dom kallade det i manualen när jag byggde men tittade nu igen och det är väl bara en typ av tändsteg som du säger, övriga byggval var om man skulle köra med extern tändmodul..

Jag har inte behövt sätta något pullup motstånd i min box utan byggde bara tändsteget som för att styra en spole direkt vad jag kan minnas.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
David V
För mycket laddtryck
Inlägg: 274
Blev medlem: fre jan 23, 2009 11:37 am
Ort: Stigtomta
Kontakt:

Re: Spark settings med MS1 v3 och MSD 6a

Inlägg av David V »

Hej där,

Vill du göra allt rätt som det ska vara, sätt då Inverted och 50% duty cycle. Ditt tändläge kommer att ändras rejält om du hade not inverted tidigare, så justera om din trigger angle.

Egentligen borde inte inverted eller not inverted påverka ifall man kör 50% duty cycle... men men... rätt ska vara rätt.

När du sen provar så lås tändläget på ett fast värde och strobba så du ser att du har samma oavsett varvtal. Hoppar det fortfarande omkring så är något annat fel.

/David
Skriv svar