Som utlovat:
Kontakten till vänster heter R33-4 på Saab språk, det är i denna du gör all inkoppling. Den högra är kontakten som styrboxen sitter i.
Plockar du en kabelhärva från skroten så gör du enklast i att ta med motsvarande kontakten från bilen och klipper av den med så långa kablar du kan, då är det enklare att koppla in utan att skarva massa och när du vill lyfta ur hela paketet behöver du bara lossa två kontaktstycken.
LÄNKTEXT
Här är pinout:en på kontakten.
LÄNKTEXT
Här är en lista på vad som ska kopplas och matas med ström.
Min kabelhärva var från en 97:a tror jag och det var bara en kabel som hade annorlunda färg. Listar upp kablarna på Svenska om det är enklare än ovanstående.
Grov röd/grön: Tändkasett och spridare, matas med 12 v. från huvudrelät.
Vit/rosa, detta är två kablar som går in i samma kontakt: Ska ha 12v. från batteriet.
Gul/grå (I min kontakt var denna Grå/vit): Förvärmning lambdasond. Matas med 12v. från +15 på tändlåset.
Vit: Till 85 på bränslepumpsrelät.
Blå/grå: Till 85 på huvudrelät.
Gul/grå: 12v. från +15 tändlås.
Grön/grå: 12v. från +15 tändlås.
Detta är som jag har listat ovanför är minimum att koppla in för att få igång motorn. Sen kan man ju koppla in lite mer saker om man vill, fläkstyrning, diagnosuttag osv. Skulle det vara så att någon bild inte funkar så får du hojta till så mailar jag över dom istället.
Tilläggas bör att jag håller på med detta själv och alltså inte har kommit så långt att jag kan starta motorn, utan detta är vad jag har pusslat ihop från massa googlande och eget mätande.
Bonuslänk:
http://www.trionictuning.com/forum/view ... f=3&t=3486
/David