Redundans N+1

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

The
Forumsberoende
Inlägg: 5090
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Redundans N+1

Inlägg av The »

Ungefär 15A vid 7bar (uppmätt) på en 044
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Lövet98
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: ons aug 26, 2009 10:15 pm

Re: Redundans N+1

Inlägg av Lövet98 »

De här fick jag som svar om EMU PMU: PMU-16 har 10st 25A utgångar och 6st 15A utgångar med en total på max 150A kontinuerligt.
Det går att kombinera 3st utgångar så totalt kan man driva enheter på 75A.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Redundans N+1

Inlägg av Steve »

Lövet98 skrev:
Pacman skrev:En biffig bränslepump drar uppåt 13-15A och att PWM-styra den strömmen är det inte många styrsystem som klarar. Nya EMU Black ska ha styrning för det, men om man kan köra det direkt från boxen, eller måste driva pumpen över deras PDM (Power Distributor Module, som då ersätter alla relän och säkringar i bilen) vet jag inte än.

I WRC är det väl normalt med redundans på iaf bränslesystemet och vissa av givarna till motorn, allt för att slippa bli ståendes på vägen och missa målpoäng.

Har man bosch 044 drar dom runt 20-30A säger dom flesta, men man får montera ett solidstate relä mellan pumpen och styrsystemet eftersom dom inte klarar dom höga strömmarna som du säger. Solidstate relät klarar av pwm signalerna de gör inte ett vanligt relä. Så där är lösningen om man har en eller flera pumpar som drar mycket ström. Vet dock inte vad PMD från emu klarar de glömde jag fråga när jag prata med jocke på gz om pdm :)
Och då kan man väl använda ett sånt här billigt relä? http://www.ebay.com/itm/1pcs-Solid-Stat ... SwGtNXidqM
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Ort: Umeå

Re: Redundans N+1

Inlägg av super7 »

Jag skulle nog hellre använda som är mer anpassat för fordonsbruk
http://www.rallylights.com/hella-hl8725 ... v-20a.html
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Användarvisningsbild
Lövet98
För mycket laddtryck
Inlägg: 278
Blev medlem: ons aug 26, 2009 10:15 pm

Re: Redundans N+1

Inlägg av Lövet98 »

Steve skrev:Och då kan man väl använda ett sånt här billigt relä? http://www.ebay.com/itm/1pcs-Solid-Stat ... SwGtNXidqM
Ja jag har fått tips om att man kan använda sådana relän, borde kunna köra ett sådant relä som pwm styrs av sprutet till 2pumpar tex om man köper tillräckligt kraftigt relä men inget jag vågar lova till 100% säkrast att dubbelkolla med mapparen vad han säger
Skriv svar