Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons dec 13, 2017 5:46 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 41 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
InläggPostat: fre feb 24, 2017 12:38 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis jun 23, 2015 3:58 pm
Inlägg: 42
Och ja mauser240 jag mena 0,9. Justera jag upp spjället något mer så får jag en tomgång som är på tok för hög...

Skickat från min D5803 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 24, 2017 12:41 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 8898
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
varmkört?

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 24, 2017 1:16 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Inlägg: 1351
Ort: Umeå
Antonlarsson skrev:
Finns extra bränslekorrigeringstabeller för vattentemp, tps värde och lufttemp men dom är inaktiv så borde inte vara det som spökar heller.

Varför är inaktiv?

_________________
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 24, 2017 2:36 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis jun 23, 2015 3:58 pm
Inlägg: 42
Varnkört ligger på ca 70-80 grader när jag håller på. Dom är nollade på alla parametrar i startmappen vet inte varför det är så?

Skickat från min D5803 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 24, 2017 5:38 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm
Inlägg: 1320
Antonlarsson skrev:
Justera jag upp spjället något mer så får jag en tomgång som är på tok för hög...

Skickat från min D5803 via Tapatalk


Men den sjunker väl sedan när du magrar av blandningen?

_________________
//MartinL


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 24, 2017 8:27 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis jun 23, 2015 3:58 pm
Inlägg: 42
Då har den dött för mig när jag sänkt bränslet innan jag får upp lambdavärdet. Men det du menar är alltså att motorn får för lite luft för att orka gå med magrare blandning och att jag borde öppna spjället mer och prova sänka bränslet då så kanske den går med lambda 1? Dum fråga kanske men hur mycket bör spjället vara öppet?

Skickat från min D5803 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 24, 2017 9:40 pm 
Offline
Steve, inte Stiiiv
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Inlägg: 5114
Ort: Lykksällä
Den går väl inte från 1000rpm till stendöd på en gång när du magrar av? Sjunker tomgången eftersom medans du ger den mindre bränsle?

_________________
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 24, 2017 9:44 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tis jun 23, 2015 3:58 pm
Inlägg: 42
Det är det som irriterar mig, sänker i steg och väntar en stund så den ska få reagera men den svarar inte på mina justeringar men tillslut så reagerar den och dör...

Skickat från min D5803 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 26, 2017 11:37 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm
Inlägg: 1320
Antonlarsson skrev:
Då har den dött för mig när jag sänkt bränslet innan jag får upp lambdavärdet. Men det du menar är alltså att motorn får för lite luft för att orka gå med magrare blandning och att jag borde öppna spjället mer och prova sänka bränslet då så kanske den går med lambda 1? Dum fråga kanske men hur mycket bör spjället vara öppet?

Skickat från min D5803 via Tapatalk



Jepp.

Dock skall du inte behöva öppna spjället hemskt mycket mer, men några varv kan du allt få skruva.

_________________
//MartinL


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 26, 2017 12:57 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Inlägg: 1351
Ort: Umeå
Jag förutsätter att du laddat ner start mappen till Volvo B230
http://www.maxxecu.com/downloads

//Nisse

_________________
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor maj 25, 2017 8:08 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: ons maj 04, 2016 8:11 pm
Inlägg: 45
Hur många ms på spridaren visar det på tomgång precis innan den stannar ?

Vad har du för bränsletryck ? har du mätt och kollat ?
Väldigt små spridare så de är inga problem där. Har man gamla stora 1680cc spridare är de inte ovanligt att man står på lambda +-0.80 på 1ms på tomgång.

Lägg upp din mapp så vi kan se den och kolla om nåt är tokigt där.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 41 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010