Re: Microsquirt på en B230 sugis?
Postat: mån apr 03, 2017 6:40 am
Vi kör microsquirt 2V3 i långloppvolvon med b230 sugmotor. Vi kör MSD 6 tändbox och triggar på hallgivaren i fördelaren. Det har fungerat fint förutom mjukvaran som låg i vid leverans. Ingen gnista trots rätt inställningar, slet mitt hår kvällen innan tävling och ställde till slut in racet. Dagen efter flashade jag i ny mjukvara och plötsligt fungerade den normalt.
Ingen skyddsfunktion verkar finnas om t.ex en batteripolanslutning lossnar under drift, vi råkade koppla bort batteriet med huvudströmsbrytaren med motorn på tomgång och då dog microsquirtet... fick skicka in den på lagning. Huvudbrytarn var visserligen felkopplad (generator fortsatte ladda till motorelen även då batteriet var bortkopplat från kretsen) Ett standardsprut hade säkert klarat det, hur är det med VEMS och andra?
Spridarutgångarna klarar bara en lågohmig spridare per kanal, värt att tänka på om man vill köra sådana.
Inga större begränsningar mot ett vanligt ms2v3 men förpackat i en mycket smidig låda!
/David
Ingen skyddsfunktion verkar finnas om t.ex en batteripolanslutning lossnar under drift, vi råkade koppla bort batteriet med huvudströmsbrytaren med motorn på tomgång och då dog microsquirtet... fick skicka in den på lagning. Huvudbrytarn var visserligen felkopplad (generator fortsatte ladda till motorelen även då batteriet var bortkopplat från kretsen) Ett standardsprut hade säkert klarat det, hur är det med VEMS och andra?
Spridarutgångarna klarar bara en lågohmig spridare per kanal, värt att tänka på om man vill köra sådana.
Inga större begränsningar mot ett vanligt ms2v3 men förpackat i en mycket smidig låda!
/David