Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tor aug 24, 2017 6:03 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön mar 26, 2017 3:31 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 30, 2013 11:27 am
Inlägg: 129
Ort: Skånes LA
Hej

Håller på med att försöka få igång min b4194t (T4) motor med Emu ecu master. men till problemet nu är att motorn sitter i bil och hur ska jag ta reda på trigger inställningarna.

First trigger tooth och Trigger angle.

Allt är original förutom sprutet.

har googlar runt men hittar ingen som skruvar dessa eller iallafall inte lägger ut nått på nätet.

så någon som kanske har svaret får gärna hör av sig så snart som då solen börjar värma gott :wink:

Mvh Otto


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön mar 26, 2017 5:16 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Inlägg: 905
Ort: Flisa, norge
prova med 90 och stroba från där


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån mar 27, 2017 8:16 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Inlägg: 1552
Ort: Skånska Landsbygden
Femmorna kör Bosch standard 84gr så jag skulle bli förvånad om inte fyrorna gör det med.
Prova Trigger tooth 5 och Trigger angle 54gr.

_________________
//Pacman


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån mar 27, 2017 11:23 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 30, 2013 11:27 am
Inlägg: 129
Ort: Skånes LA
tackar de ska ja absolut testa


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån mar 27, 2017 7:57 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör nov 30, 2013 11:27 am
Inlägg: 129
Ort: Skånes LA
Ute och testade idag med samma resultat. Började med att felsöka härvan och jag hade kopplat fel 2 kontakter..
Monterade dom rätt och ställde tändningen efter egen nolla med 1 cylindern i topp och då blev det triggar tooth 5 trigger angle 60.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 28, 2017 7:49 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: ons maj 04, 2016 8:11 pm
Inlägg: 44
Låter rimligt. Överlag kan du tänka såhär. 4/360=90 hade de varit en sexa så kan du dela det på 6. Alltså 60gr. Du har du en bra utgångspunkt över lag.

Ha aldrig spridare eller tändstift i motorn när du strobbar utan kör bara lösa stift i spolarna/tändkablarna så de kan tända igenom lättare. Motorn snurrar då även lite fortare och de är lättare att se när man strobbar och så slipper du oväntade överraskningar om de tänder fel. :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010