MS1 V3 B230

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

MattiasKarlsson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: sön dec 18, 2016 1:01 pm
Ort: Hultsfred

Re: MS1 V3 B230

Inlägg av MattiasKarlsson »

Allt är ihopkopplat o bilen går igång och går på tomgång.
Kan dock inte varva mer än 2400rpm förens det är något som stör trigger signalen.

Jordat om vr givaren utan skillnad.
Skruvat på pottarna i boxen moturs/medurs utan skillnad.
Provat utan generator o och ingen skillnad där heller.
Större gap mellan vr- givare och svänghjul gjorde att det gick varva 3100rpm.

Tacksam för hjälp

Mvh mattias
MattiasKarlsson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: sön dec 18, 2016 1:01 pm
Ort: Hultsfred

Re: MS1 V3 B230

Inlägg av MattiasKarlsson »

Det är 60-2 svänghjul jag kör med.
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: MS1 V3 B230

Inlägg av ogge »

krånglade nyss med detta på en annan vr givare.
min fick ja inte ens in signalen i boxen på, för högt motstånd i boxen.

skaffade en annan givare men minns inte från vad men den hade ca 4ggr så hög volt mot volvo givaren vid cranking.
volvo givarna ja mätte på hade 200mv men den nya ca 1v och fungerade direkt utan att ens röra på vridpottarna.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Re: MS1 V3 B230

Inlägg av dundersmurfen »

Det är väl just det man justerar med pottarna. Hur kraftig signalen är å den andra kommer jag inte ihåg, var det hysteres som störningsfilter eller nåt
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: MS1 V3 B230

Inlägg av ogge »

absolut, men boxen min var fortfarande byggd med fel reistans så kunde inte justera till det oavsett hur ja vred..
bytte till en annan givare som jag skrev med högre amplitud och då rörde jag inte ens pottarna utan fungerade direkt och har gjort det sedan dess med
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Skriv svar